| کد خبر: 263939 |

◄ مترو؛ نیاز شهرک های حاشیه تهران

برای پوشش شهرک ها و سرویس دادن به مجموعه نیروهای شاغل در کارخانه های حاشیه بزرگراه لشگری، به ساخت یک خط متروی جدید 50 کیلومتری نیاز است.

تین نیوز

شماری از کارشناسان می گویند شهرک های اطراف تهران برای سکونت نیاز به حمل و نقل عمومی انبو بر همچون مترو دارند.

به گزارش تین نیوز، به اعتقاد برخی کارشناسان، برای پوشش این شهرک ها و سرویس دادن به مجموعه نیروهای شاغل در کارخانه های حاشیه بزرگراه لشگری، به ساخت یک خط متروی جدید 50 کیلومتری نیاز است.

به گفته آنان، این مترو می تواند به صورت فاز به فاز اجرا شود که فاز یک آن از ایستگاه اکباتان خط 4 مترو و در ضلع شمالی و امتداد بزرگراه لشگری آغاز و اولین ایستگاه آن در تقاطع خیابان های مصطفی خمینی و لشگری در نظر گرفته شود و تا شهرک آزادی یک ایستگاه در شمال (ورزشگاه آزادی خط 5) و یک ایستگاه جدید در جنوب داشته باشد.

کارشناسان حمل و نقل شهری همچنین تاکید می کنند، این مترو در ادامه می تواند به شکل اریب از زیر خیابان لشگری عبور کند و ایستگاه دوم آن نیز در تقاطع میدان کمال الملک و پارک نرگس تهرانسر باشد.

همچنین ایستگاه سوم در تقاطع بلوار نخ زرین و تعاون برای دسترسی مجموعه کارخانه های این منطقه و شهرک استقلالایجاد شود.

ایستگاه چهارم با حرکت به سمت جنوب در تقاطع خیابان جلال و جهاد جنوبی، ایستگاه پنجم تقاطع بلوار حسابی و بلوار شهرک دانشگاه به قصد سرویس دادن به شهرک دانشگاه و کارخانه های ضلع شرقی بلوار ،  ایستگاه ششم در تقاطع بلوار ایران خودرو و مختاری ، ایستگاه هفتم حرکت اریب به سمت شمال و تقاطع لشگری و خیابان پنجاه و دوم برای سرویس دادن به شهرک ویلاشهر در ضلع شمالی لشگری با خروجی دوم ایستگاه و چیتگر جنوبی در ضلع جنوبی لشگری،  ایستگاه هشتم تقاطع فتح و لشگری، ایستگاه نهم حرکت اریب به سمت جنوب و داخل قلعه حسن خان و پیش بینی 2 ایستگاه مترو برای قلعه حسن خان به طول حدودی 25 کیلومتر به عنوان فاز 1 ، فاز 2 تا شهریار اندیشه ، فاز 3 فردیس ملارد و ... و فاز نهایی اتصال به منطقه صفادشت و فرودگاه پیام باشد.

در ادامه لازم است این خط به خطوط شمالی جنوبی 2 , 5 و 4 شهر کرج هم متصل شود تا کل منطقه زیر پوشش شبکه مترو قرار بگیرد.

به گفته کارشناسان، در واقع نقاطی مثل تهرانسر، شهرک آزادی و ...  با خط حومه اکباتان و فرودگاه پیام می توانند به خط متروی شهر تهران متصل شده و سرویس بگیرند.

کارشناسان تاکید می کنند برای احداث این خط می توان صرفا روی فاز 1 تمرکز کرد.

به گفته آنان ، همچنین می توان خط متروی فرودگاه مهرآباد که از ایستگاه بیمه خط 4 جدا می شود را به داخل منطقه پرجمعیت مهرآباد ادامه داد و 2 ایستگاه در تقاطع های شمشیری،  پادگان و پادگان تفرش ایجاد کرد و به سمت جنوب 45 متری زرند ادامه داد تا برای شهرک فردوس هم یک ایستگاه پیش بینی شود.

خط ذکر شده می تواند از این نقطه به سمت جنوب غرب  گردش کند و ایستگاه بعدی را در تقاطع بهار مدائن برای سرویس دهی به شهرک فردوس، یافت آباد و شادآباد،  خط در امتداد بزرگراه در حال ساخت شهید بروجردی ادامه دهد و نهایتا در محله خلیج فارس و حدود شهرک دریا در تقاطع فتح آزادگان تمام شود تا تهرانسر یک ایستگاه مترو هم در جنوبش داشته باشد این خط مترو دقیقا از دل مناطق پرجمعیتی می گذرد که محروم هستند و هیچ سرویس حمل و نقل عمومی درستی هم ندارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • برسام 2 0

    امیدوارم این طرحها در کوتاهترین زمان به نتیجه برسد و ساکنین صفااااادشت هم از حمل نقل پاک ارزان بهرمند شوند تا ازکاهش الودگی هوا جلوگیری شود

  • کریمی 0 0

    باتوجه به ترافیک سنگین غرب استان تهران احداث مترو درملارد صفادشت از اهمیت ویژه ایی برخورداراست امیدوارم مسولین تدبیری داشته باشند