| کد خبر: 264015 |

منطقه آزاد اینچه برون توسعه پایدار اقتصادی گلستان را شتاب می دهد

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی گرگان گفت: موقعیت جغرافیایی اینچه برون و سرمایه گذاری در آن، یکی از فرصت های استثنایی برای شتاب بخشیدن به توسعه پایدار اقتصادی گلستان است.

تین نیوز

 رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی گرگان گفت: موقعیت جغرافیایی اینچه برون و سرمایه گذاری در آن، یکی از فرصت های استثنایی برای شتاب بخشیدن به توسعه پایدار اقتصادی گلستان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، ابوذر فردوسی اظهارکرد: افزایش محورهای توسعه گلستان از صرف کشاورزی به صنعت، گردشگری و تجارت خارجی، دورنما و نقشه راه خوبی را در توسعه هم جانبه صنعتی گلستان و جبران عقب ماندگی های تاریخی به وجود خواهد آورد.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: با توجه به این که گلستان به عنوان قطب کشاورزی و دامپروری شناخته می شود و در دو دهه اخیر هم زیان فراوان در این حوزه دیده، دیگر به تنهایی نمی تواند توسعه پایدار استان را درمان کند.

وی بیان کرد: علاج توسعه پایدار اقتصاد گلستان که امروز با نرخ بیکاری ۱۲.۷ درصدی مواجه است، شناسایی ظرفیت های استان در حوزه های صنعت و خدمات و بهره مندی از آن ها است.

فردوسی اضافه کرد: موقعیت جغرافیایی اینچه برون و سرمایه گذاری روی اراضی کم بازده آن، یکی از فرصت های استثنایی برای شتاب بخشیدن در توسعه پایدار اقتصاد استان محسوب می شود.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان ادامه داد: باید با جهش در سرمایه گذاری و صادرات با تکیه بر عنصر اساسی تولید، مناطق آزاد و ویژه را به موتورهای محرکه پیشرفت اقتصادی کشور تبدیل کنیم.

وی گفت: منطقه آزاد اینچه برون به وسعت ۱۲ هزار ۵۷۷ هکتار در شمال شرقی کشور قرار گرفته و هم مرز با کشور ترکمنستان است اما می تواند به عنوان مسیری برای اتصال به آسیای میانه مورد استفاده قرار گیرد.

فردوسی بیان کرد: اینچه برون می تواند دسترسی ایران به اوراسیا و آسیای میانه را امن تر و کوتاه تر کند و بر همین اساس ضرورت دارد تا زیرساخت های لازم در این منطقه با حمایت های دولت هر چه سریع تر تکمیل شود.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان عنوان کرد: مسیر ریلی یکی از راه هایی است که از طریق منطقه آزاد اینچه برون ایران را به کشورهای آسیای میانه متصل می کند و بر همین اساس هم اکنون ۷۰۰ کیلومتر خط ریلی کشور ترکمنستان به منطقه آزاد اینچه برون متصل است و ۱۵۰ کیلومتر از این مسیر هم در کشور قزاقستان ادامه پیدا کرده است. این مسیر در آینده به روسیه متصل می شود تا کریدور شمال جنوب تکمیل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.