| کد خبر: 145286 |

هاشمی تختی نژاد خبر داد:

احضار وزاری راه و آموزش و پرورش به کمیسیون عمران

عضو کمیسیون عمران مجلس از احضار وزرای آموزش و پرورش و راه و شهرسازی به این کمیسیون برای بررسی علت حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان خبر داد و گفت: گزارش بررسی علل این حادثه در صحن قرائت می شود.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس از احضار وزرای آموزش و پرورش و راه و شهرسازی به این کمیسیون برای بررسی علت حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان خبر داد و گفت: گزارش بررسی علل این حادثه در صحن قرائت می شود.

حسین هاشمی تختی نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی در داراب استان فارس، گفت: وقوع این حادثه قلب مردم را آزرده کرد و از این رو برای جلوگیری از تکرار مجدد آن بررسی ها با حضور مسئولان مربوطه تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان برای اولین بار در کشور رخ نداده است، افزود: متاسفانه ایمن نبودن خودرو، جاده و همچنین رانندگان بی احتیاط از این دست حوادث بسیار آفریده است.

وی با تاکید بر اینکه از دست دادن دانش آموزان نخبه کشور در چنین حوادثی بسیار برای کشور سنگین است، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی به ویژه سازمان راهداری و همچنین وزارت آموزش و پرورش باید پاسخگوی چرایی وقوع این حادثه دلخراش باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه حادثه مذکور باید از دو زاویه مورد رسیدگی واقع شود، گفت: رسیدگی به مصدومان حادثه نخستین گام بوده که در حال انجام است و گام بعدی تعیین مقصران حادثه و در نظر گرفتن اشد مجازات برای آن ها است.

وی ادامه داد: متولیان اردوی دانش آموزان هرمزگانی باید پاسخگوی چرایی ارایه مجوز برای حرکت اتوبوس در شب باشند زیرا طبق بخش نامه و آیین نامه اردویی هیچ مسافرت دانش آموزی در شب نباید انجام شود.

هاشمی تختی ن‍ژاد با بیان اینکه سازمان راهداری نیز دیگر ارگانی است که باید در خصوص این حادثه پاسخگو باشد، گفت: ضعف نظارت بر وضعیت رانندگان ، حادثه آفرین شده است از این رو بدون هیچ چشم پوشی به موضوع رسیدگی می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با دعوت از وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش علت بروز این حادثه بررسی شده و گزارش آن به صحن مجلس تقدیم می شود تا دیگر شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.

گفتنی است؛حوالی ساعت ٤:٢٦ بامداد جمعه یک دستگاه اتوبوس ولوو با ٤٥ سرنشین حامل دانش آموزان دختر شهرستان های رودان و میناب که از بندرعباس به سمت شیراز در حال تردد بود، در محور داراب - بندرعباس واژگون شد.متاسفانه در این حادثه تعدادی از دانش آموزان کشته و مجروح شدند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.