| کد خبر: 265351 |

افزایش تجهیزات تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد

در ماه های اخیر تجهیزات براب تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد اضافه شده، که با توجه به رشد مبادلات کالا در سال جاری نیاز به تامین تجهیزات جدید در این خصوص محسوس است.

تین نیوز

مدیرکل بندرامیرآباد تاکید کرد: شرکت های کشتیرانی در خصوص رفع مشکل کمبود شناورها و نوسازی ناوگان حمل و نقل دریایی برای جابه جایی کالا، اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی موسی پور در نشست ​هم اندیشی و هم افزایی با صاحبان کالا با بیان اینکه از نظر بندر امیرآباد ترانزیت، صادرات و واردات همگی از اهمیت زیادی برخوردار هستند، به تخصیص یکی از انبارهای بندر امیرآباد به دپوی سیمان اشاره کرد و رعایت مقررات موجود در حمل یکسره کالا، اصلاح بسته بندی کالاها توسط صادر کنندگان جهت ایمن ماندن در برابر تغییرات آب و هوایی و تدقیق در صفافی آن ها را خواستار شد.

وی با تاکید براینکه هیچ استثنایی در تخلیه کالاها در انبارهای ملکی بندر امیرآباد وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به فراوانی کالا و ظرفیت دو سر بودن حمل بار در بندر امیرآباد، شرکت های کشتیرانی در خصوص رفع مشکل کمبود شناورها و نوسازی ناوگان حمل و نقل دریایی برای جابه جایی کالا، اهتمام جدی داشته باشند.

مدیر کل بندر امیرآباد همچنین در موضوع ضرورت تقویت تجهیزات بندری خاطر نشان کرد: در ماه های اخیر تجهیزات برای تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد اضافه شده، که با توجه به رشد مبادلات کالا در سال جاری نیاز به تامین تجهیزات جدید در این خصوص محسوس است.

افزایش ظرفیت انبارها، تقویت همکاری شرکت های کشتیرانی و تسریع در خصوص اختصاص کشتی پس از اظهار کالاها، افزایش کرایه حمل کالا توسط کشتیرانی، وجود موانع در برخی امورات گمرکی بخشی از موارد مطروح شده از سوی نمایندگان صاحبان کالا بوده است.

بنابر این گزارش سازمان بنادر و دریانوردی تدقیق اپراتور جهت در امان ماندن خسارت احتمالی در بارگیری کالاها و تغییر رویکرد در عملکرد باسکول ها جهت سرعت بخشیدن به لجستیک حمل و نقل و در پی آن کاهش ترافیک بندر، بخش دیگری از مواردی بود که از سوی صاحبان کالا در این جلسه مطرح شد.

گفتنی است، نشست ​هم اندیشی وهم افزایی با صاحبان کالا با حضور مدیران کل بندر و گمرک امیرآباد، نمایندگان کشتیرانی و اپراتور تخلیه و بارگیری و نمایندگان صاحبان کالا در بندرامیرآباد برگزار شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.