| کد خبر: 262948 |

در صورت تامین مالی​؛

بهره برداری از راه آهن دورود خرم آباد طی 2 سال آینده

سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل لرستان گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه راه آهن دورود خرم آباد حدود ۸ هزار میلیارد تومان است و در صورت تخصیص این مبلغ، پروژه طی ۲ الی ۳ سال آینده قابلیت بهره برداری را دارد.

تین نیوز

سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل لرستان گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه راه آهن دورود_خرم آباد حدود ۸ هزار میلیارد تومان است و در صورت تخصیص این مبلغ، پروژه طی ۲ الی ۳ سال آینده قابلیت بهره برداری را دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، گودرز باباعباسی  با اشاره به آخرین وضعیت پروژه راه آهن خرم آباد _ دورود، اظهار کرد: این پروژه با هدف توسعه اقتصادی و اتصال مرکز استان لرستان به راه آهن سراسری جنوب شمال در دی ماه ۹۲ با طولی حدود ۱۱۴ کیلومتر طراحی و توسط قرارگاه خاتم الانبیاء( موسسه راه سازه) آغاز و تاکنون با وجود مسائل و مشکلات فراوان رشد قابل توجهی داشته است.

وی بیان کرد: این پروژه که یکی از پروژه های بزرگ وزارت راه و شهرسازی محسوب می شود به دلیل عبور از کوه های زاگرس یکی از دشوارترین پروژه های اجرایی است.

سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل لرستان با اشاره به اینکه عملیات پروژه شامل ۱۲/۴ میلیون متر مکعب خاک برداری و ۹/۸۱ میلیون متر مکعب خاکریزی، ۱۷ دستگاه تونل با طول کلی ۳۳ کیلومتر است، عنوان کرد: بیش از ۲۰ دستگاه ابنیه خاص با طول کلی ۳۳۲۰ متر طول، ۲۸۱ دستگاه انواع ابنیه دیگر از قبیل آب رو و تقاطع، ۷ ایستگاه مختلف شامل ۲ ایستگاه تشکیلاتی و ۱ ایستگاه درجه ۲ و چهار ایستگاه درجه ۳ از دیگر عملیات پروژه است.

به گفته باباعباسی تاکنون حدود ۹/۳میلیون متر مکعب خاکبرداری، حدود ۳ میلیون مترمکعب خاکریزی، ۱۰/۵ حفاری تونل هاحدود و ساخت ۹۵ دستگاه انواع ابنیه انجام شده است.

وی بیان کرد: درصد وزنی پیشرفت فیزیکی کلی پروژه در بخش زیر سازی تا کنون ۴۷ درصد است .

سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل لرستان کل هزینه انجام شده در پروژه را تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این قطعه حدود ۸ هزار میلیارد تومان است و در صورت تخصیص این مبلغ این پروژه طی ۲ الی ۳ سال آینده قابلیت بهره برداری را دارد.

باباعباسی با اشاره به اینکه علاوه بر دشواری های اجرایی پروژه یکی دیگر از مشکلات فعلی رفع معارض و تملک اراضی مورد نیاز پروژه در طول مسیر است، اظهار کرد: تاکنون بخش عمده رفع معارض و تملک اراضی انجام و مابقی نیز ارزیابی و در مراحل قیمت گذاری و پرداخت است، که در تخصیص های آتی قابل تملک و آزاد سازی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.