| کد خبر: 265577 |

اختصاص ۲ رام قطار فوق العاده در مسیر قم - تهران و بالعکس

مدیرکل راه آهن استان قم از اختصاص ۲ رام قطار فوق العاده در مسیر قم - تهران و بالعکس همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن استان قم از اختصاص ۲ رام قطار فوق العاده در مسیر قم - تهران و بالعکس همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، غلامحسین دباغ ضمن تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا(س)، افزود: در راستای ارائه خدمات مطلوب به مردم و زائران کریمه اهل بیت(س) و با عنایت به پیش بینی حجم گسترده مسافران در مناسبت های پیش رو ، ۲ رام قطار فوق العاده در مسیر قم - تهران و بالعکس پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: به این ترتیب یک رام قطار ریل باس ۲۶ آذر ماه مصادف با روز شهادت در ساعت ۸:۲۰۰ از تهران به سمت قم حرکت می کند و در ساعت ۱۱:۵۰۰ از ایستگاه قم به تهران باز می گردد.

وی اظهار داشت: همچنین یک رام قطار در ساعت ۱۵:۴۵ از تهران به مقصد قم عزیمت خواهد کرد و در ساعت ۱۹:۴۵ به تهران باز می گردد.

دباغ با اشاره به اینکه قطارهای یاد شده علاوه بر ۱۰ رام قطارهای فعلی است که در مسیر قم تهران و بالعکس به صورت روزانه تردد دارند، تصریح کرد: قطارهای یاد شده ریل باس بوده و با ظرفیت یک هزار و ۳۳۶ صندلی و تهویه مناسب و امکانات رفاهی در جهت سرویس دهی به هموطنان و زائران مهیا شده است.

مسیر ریلی قم تهران و بالعکس به دلیل تقاضای بالا و هزینه های پایین بلیط آن، بعد از مسیرهای منتهی به شهر مقدس مشهد، یکی از شلوغ ترین مسیرهای ریلی بین شهری می باشد و روزانه ۵ رام قطار در مسیر قم به تهران و ۵ رام قطار در مسیر بالعکس در حرکت می باشد و کمبود ظرفیت جابجایی مسافر یکی از مشکلات مسافران این خط است که راه آهن جمهوری اسلامی ایران معمولا در ایام خاص برای این مسیر قطار فوق العاده در نظر می گیرد و ظرفیت جابجایی مسافرانی که به منظور زیارت کریمه اهل بیت (ع) حضرت معصومه به قم سفر می کنند را افزایش می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.