| کد خبر: 151661 |

طرح رجیستری گوشی موبایل آغاز شد

طرح رجیستری گوشی موبایل از روز گذشته با ‌آغاز مانیتورینگ شبکه اجرا شد و فعلا در این مرحله هیچ محدودیتی برای مشترکان اعمال نمی‌شود تا اوایل آبان که یک یا چند مدل از گوشی‌های قاچاق غیرمجاز اعلام خواهند شد.

تین نیوز

طرح رجیستری گوشی موبایل از روز گذشته با ‌آغاز مانیتورینگ شبکه اجرا شد و فعلا در این مرحله هیچ محدودیتی برای مشترکان اعمال نمی‌شود تا اوایل آبان که یک یا چند مدل از گوشی‌های قاچاق غیرمجاز اعلام خواهند شد.

به گزارش فارس، طرح اجرای رجیستری گوشی موبایل از روز گذشته در سراسر کشور آغاز شد. در فاز اول اجرای این طرح از جمعه ٢٨ مهر تنها مانیتورینگ شبکه آغاز ‌شد و در چند روز آینده اعمال محدودیت روی یک یا چند مدل گوشی آغاز خواهد شد؛ بنابراین تا چند روز آینده که هنوز گوشی‌های مدنظر اعلام نشده‌اند، هیچ محدودیتی برای مشترکان موبایل ایجاد نخواهد شد.

در روزهای آینده که چند مدل گوشی منتخب برای اعمال محدودیت‌ها اعلام می‌شود، مقابله با گوشی‌ قاچاق و فعال‌نشدن تجهیز قاچاق در شبکه اپراتوری موبایل به‌این‌ترتیب رسما آغاز می‌شود. حمیدرضا دهقانی‌نیا، معاون فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با تأکید بر اجرای رجیستری از روز ٢٨ مهر خاطرنشان کرد: مدل‌های ممنوعه با یک فرصت زمانی کوتاه یک یا دو‌روزه اعلام می‌شوند که امکان سوءاستفاده برای قاچاقچیان فراهم نشود.

در این شرایط برخی فروشندگان گوشی موبایل به خریداران خود اعلام کرده‌اند که اگر قصد خرید گوشی دارند، عجله کنند یا گوشی‌های خریداری‌شده را قبل از ٢٨ مهر فعال کنند که در غیراین‌صورت شاید قابل استفاده نباشد؛ اما به گفته دهقانی‌نیا فعلا تنها مانیتورینگ شبکه آغاز می‌شود و قرار نیست هیچ گوشی‌ای حتی اگر قاچاق باشد، غیرفعال شود.

همچنان که دهقانی‌نیا در پاسخ به این سؤال که آیا لازم است مردم از روز جمعه شناسایی سریال گوشی جدیدی که قصد خرید آن را دارند، استعلام کنند، گفت: از روز جمعه تنها مانیتورینگ شبکه آغاز شده و فعلا نیازی به استعلام‌گرفتن نیست که در آینده سامانه‌ای پیامکی برای استعلام شماره سریال گوشی به وسیله کاربران اعلام خواهد شد. سخنگوی ستاد کمیته راهبری طرح رجیستری در نشست دیگری در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مردم توصیه کرده اگر هر فروشنده‌ای برای طرح رجیستری از آنها هزینه طلب کرد، فروشگاه را ترک کنند.

 

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.