| کد خبر: 177248 |

◄ واعظ مهدوی: آقایان موافق افزایش نرخ ارز، حالا پاسخ بدهند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی گفت: همه کمک‌های دولت به کارگران باید در قالب نظام بیمه‌ای انجام شود.

تین نیوز

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی گفت: همه کمک‌های دولت به کارگران باید در قالب نظام بیمه‌ای انجام شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرآنلاین، محمدرضا واعظ‌مهدوی گفت: هر نوع حمایت یارانه‌ای با هدف افزایش قدرت خرید و کاهش فشار بر زندگی مردم باید از طریق سازمان‌های بیمه‌ای صورت گیرد.

 او درباره میزان کاهش قدرت خرید گفت: یارانه نقدی نمی‌تواند شرایط بهتری را پیش روی دستمزدبگیران قرار دهد.امروز هر کسی که از طریق دریافت دستمزد زندگی‌اش می‌گذرد.

 مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش درباره شیوه‌نامه حمایت از زندگی دستمزدبگیران در شرایط کنونی گفت: بیش از چهل سال است که اقداماتی در حوزه اجرایی شدن سیاست رفاه اجتماعی صورت گرفته و ما نباید دوباره همه چیز را از اول شروع کنیم چرا که امروز در نقطه صفر نیستیم.

مهدوی گفت: حتی در برنامه چهارم قانون نظام جامع تامین اجتماعی تکلیف شده پس می‌بینیم با این سابقه لازم نیست کار را دوباره از صفر آغاز کنیم.

او با تاکید بر اینکه قانون در این حوزه صراحت دارد، ادامه داد: هرچند حوزه مساعدت‌های اجتماعی،ایتام ،آسیب دیدگان و معلولان مهم است و بیمه تکمیلی نیز اهمیت دارد اما اولویت در بیمه پایه است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی افزود: در این راستا همه کمک‌های دولت باید در قالب نظام بیمه‌ای انجام شود  و فلسفه این است که با این اقدامات به نیروی کار بگوییم نگران نباش و ما هزینه‌های غیرمترقبه تو را نظیر بیماری و تصادف پوشش می‌دهیم.

مهدوی افزود: مگر یک عده نمی‌گفتند دوای همه دردهای اقتصاد ایران آزادسازی نرخ ارز و افزایش قیمت‌هاست؟ از همین افراد دعوت می‌کنم پاسخ دهند چرا با وجود افزایش شدید قیمت ارز شرایط بغرنج تر از گذشته شده است؟

او افزود: در کل ضریب دخالت دولت در بازار ارز کاهش یافته و قیمت ارزی نیمایی قیمت ارزی است که با مداخله کمتر دولت حاصل شده و وضعیت بازار ارز آزاد نیز که بر همگان روشن است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی ادامه داد:  در چنین شرایطی هم این افراد همین مداخله حداقلی را نیز بر نمی‌تابند و معتقدند کلا باید دولت کنار بنشیند تا ارز به قیمت‌هایی که معلوم نیست چقدر است، برسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.