| کد خبر: 157740 |

◄ نگاه ویژه به بودجه در شماره تازه هفته‌نامه حمل‌ونقل

انتشار شماره 143 هفته‌نامه حمل‌ونقل با رویکرد تمرکز بر تخصیص بودجه 97 در بخش حمل‌ونقل

تین نیوز

شماره 143 هفته‌نامه حمل‌ونقل با رویکرد تمرکز بر تخصیص بودجه 97 در بخش حمل‌ونقل  منتشر شد.

 در تیتر اصلی شماره جدید هفته‌نامه حمل‌ونقل با عنوان «35 سال پس از حماسه» در صفحات پنج و 10 درباره مناسبت هفته‌نامه حمل‌ونقل از منظر حمل‌ونقل دریایی و جاده‌ای می‌خوانید. در این بخش پس از بررسی وجه تسمیه روز حمل ونقل، متعاقب فرمان تاریخی امام خمینی مبنی‌بر تخلیه بار کشتی‌ها در بنادر جنوبی کشور توسط کامیون‌دارها، از واقعیتی غم‌انگیز که عدم رونق بخش باریِ جاده‌ای را منجر شده گفته می‌شود. در بخش دریایی نیز معاون بندری اداره بندر خرمشهر در آن سال‌ها از خاطرات خود می‌گوید.

در سرمقاله این شماره به قلم احمد خرم درباره نیاز حمل‌ونقل به نگاه تحول‌آفرین می‌خوانید. این گفتار به اهمیت حمل‌ونقل در قیمت تمام‌شده کالاها و تحول ایجادشده در این بخش در کشورهای توسعه‌یافته دنیا می‌پردازد و با پرسشی، قضاوت مخاطب را به جایگاه ایران در این عرصه فرا می‌خواند.

یادداشت دیگر صفحه نخست، به نگاه مجلس به حمل‌ونقل در بررسی بودجه می‌پردازد. این یادداشت، بودجه عمرانی سال گذشته را با امسال مقایسه کرده و ضمن تصریح بر کاهش چشمگیر بودجه، تاثیر این کاهش را بر فعالیت‌های عمرانی بررسی می‌کند.

گزارش دیگری در صفحه نخست، به بازدید وزیر راه‌وشهرسازی از غرفه حمل‌ونقل در نمایشگاه حمل‌ونقل می‌پردازد. عباس آخوندی در این دیدار به گفت‌وگو با مسئولان و خبرنگاان تین‌نیوز و هفته‌نامه حمل‌ونقل پرداخت. این گزارش، در ادامه گزارشی است از نشست خبری مربوط به صنعت هوایی کشور که شرح مبسوط آن را می‌خوانید.

عناوین مهم دیگر این صفحه عبارتند از: جلوگیری از ریخت‌وپاش در بودجه‌ریزی عملیاتی در صفحه8؛ اعتبارات ریلی هم آب رفت در صفحه7؛ نگاه عمرانی به بودجه هوایی در صفحه8؛ ابهام در سرنوشت تاکسی‌رانی خصوصی در صفحه11؛ حمل‌ونقل هوایی نیازی به بودجه‌های عمرانی ندارد در صفحه9؛ شوک سوم به حامل‌های انرژی در صفحه12؛ بند رانتی دستورالعمل واردات خودرو در صفحه13.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.