| کد خبر: 171630 |

◄ تخلف 40 عضو شوراهای شهر در استان تهران

طبق گزارش هیئت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استان در دوره پنجم فعالیت شوراها ۶ نفر به اتهام جعل مدرک تحصیلی و کارت پایان خدمت و سوءاستفاده از موقعیت شغلی به سلب عضویت از شورا و 9 نفر نیز به اتهام ارتشاء و تبانی در معاملات شهرداری دستگیر شدند

تین نیوز

طبق گزارش هیئت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استان تهران در دوره پنجم فعالیت شوراها ۶ نفر به اتهام جعل مدرک تحصیلی و کارت پایان خدمت و سوءاستفاده از موقعیت شغلی به سلب عضویت از شورا و نفر نیز به اتهام ارتشاء و تبانی در معاملات شهرداری دستگیر شدند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، محمدحسین مقیمی، استاندار تهران، گزارش هیئت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استان در دوره پنجم فعالیت شوراها را دراختیار رسانه‌ها و افکار عمومی قرار داد.

عملکرد هیئت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استان در دوره پنجم فعالیت شوراهای اسلامی نشان می‌دهد در این دوره، طی برگزاری ۶ جلسه، تعداد ۲۹ پرونده موردبررسی قرارگرفته است.

براین اساس؛ ۲۵ نفر به‌دلیل عدم سکونت، سوء‌استفاده از موقعیت و سوءاستفاده از اموال شهرداری و اقدامات غیرقانونی دیگر براساس ماده ۱۸ آیین‌نامه اجرایی هیأت‌های حل اختلاف مورد اتهام قرارگرفته‌اند.

همچنین برای ۶ نفر به اتهام جعل مدرک تحصیلی و کارت پایان خدمت و سوءاستفاده از موقعیت شغلی به سلب عضویت از شورا رأی صادرشده است.

۹ نفر نیز به اتهام ارتشاء و تبانی در معاملات شهرداری دستگیر شدند که اکنون با قرار وثیقه آزاد هستند و یک نفر به اتهام سوءاستفاده از موقعیت و تحصیل مال نامشروع در تعلیق قضایی است.

رحیم سلیمانی‌راد، مدیرکل اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری تهران جزئیات بیشتری درخصوص رسیدگی به پرونده تخلفات اعضای شورای شهر و روستای استان تهران ارائه داد.

مدیرکل اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری تهران بابیان اینکه هیچ‌کدام از اعضای شورا‌های روستای تهران دستگیر نشده‌اند، گفت: هرکسی که دستگیرشده؛ عضوی از اعضای شورای شهر بوده است و همان‌طور که گفتم هیچ‌کدام از اعضای شوراهای روستا استان دستگیر نشده است و فقط از اعضای شورای روستاها به علت تخلفاتشان سلب عضویت شده است. تخلف اعضای شورای روستاها به علت دخالت در امور اجرایی و اقدامات خارج از روابط و مسئولیت‌های قانونی‌شان بوده است

او ادامه داد: ۹ عضو شورای شهر در استان تهران به علت ارتشاء و گرفتن رشوه و تبانی در معاملات شهرداری و ... دستگیرشده‌اند که از این تعداد، ۳ نفر به قید وثیقه آزادشده و شش نفر هنوز در بازداشت به سر می‌برند. عضویت این افراد به‌صورت معلق درآمده و این افراد فعلاً عضوی از شورا محسوب نمی‌شوند تا حکم آ‌نها به‌صورت نهایی در دادگاه‌های بالادستی به نتیجه برسد.

سلیمی راد؛ اسامی شهرهایی که اعضای آن دستگیرشده‌اند را ذکر نکرده و با تأکید براینکه دستگیرشدگان همه به یک شهر تعلق ندارند، ادامه داد: همان‌طور که گفتم سرنوشت این اعضا به‌حکم دادگاه بستگی دارد و فعلاً به‌صورت موقت سلب عضویت شده‌اند. اگر حکم برائت برای آنها صادر شود، دوباره سرکار خود برمی‌گردند.

مدیرکل اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری تهران در پاسخ به این سؤال که این پرونده‌ها چگونه به اطلاع استانداری رسیده و چه فرآیندی را طی کرده است، افزود: در برخی موارد استانداری ورود کرده و در برخی موارد نیز خود ما واردشده‌ایم. البته یکی از پرونده‌ها به دستگیری یک کارمند شهرداری مربوط می‌شود. این کارمند شهرداری به علت پرداخت رشوه دستگیرشده بود و بقیه را لو داده است. او در بازجویی‌ها اعلام کرده که پول‌ها را گرفته و به فلان عضو شورا داده است. البته من در جریان نیستم که درباره دستگیری چهار عضو شورا در یک شهر پای چقدر پول در میان بوده است و هنوز مبلغ آن مشخص نیست.

او در پاسخ به این سؤال که آیا شکایتی در این خصوص از شورای شهر تهران به دست آنها رسیده است یا خیر؟ گفت: خیر؛ هنوز شکایتی به دست ما نرسیده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.