| کد خبر: 269862 |

کاهش نرخ تبادل کالا افزایش حجم تردد کشتی ها از کریدور شمال جنوب را به دنبال دارد

دبیر انجمن کشتیرانی گفت: کاهش نرخ تبادل کالا به ویژه در بخش دریایی زمینه ساز افزایش حمل و عبور کشتی ها از کریدورهای شمال - جنوب در ایران خواهد شد.

تین نیوز

دبیر انجمن کشتیرانی گفت: کاهش نرخ تبادل کالا به ویژه در بخش دریایی زمینه ساز افزایش حمل و عبور کشتی ها از کریدورهای شمال - جنوب در ایران خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، مسعود پل مه دبیر انجمن کشتیرانی با بیان اینکه یکی از مباحثی که طی یکی دو روز گذشته مطرح شد نرخ بسیار بالای تبادل کالا از فضای سرزمینی و دریایی ایران است گفت: در سال ۲۰۲۳ کشور روسیه ۹۰۰ میلیون تن کالای دریا برد داشته که کمتر از یک درصد آن از طریق کریدور شمال- جنوب تردد کرده که علت این حجم پایین حمل کالا از کریدور شمال - جنوب نرخ بالای تبادل کالا است.

به گفته پل مه، یکی از مهم ترین اقدامات در حوزه حمل کالا نرخ تبادل کالا است که باید این نرخ حمل کاهش پیدا کند چراکه در حال حاضر حمل یک دستگاه کانتینر از مسیر ایران به مسکو ۸ هزار دلار است در حالی که حمل همین کانتینر از مسیر دریای سیاه و سرخ بین ۲ تا ۳ هزار دلار است که در این شرایط به طور قطع حمل همین کالا از دریای سیاه و سرخ به دلیل به ارزان بودن به صرفه تر است.

او می گوید: نقش حاکمیتی باید اقدام شایسته ای را رقم بزند و به نحو شایسته ای سوبسیدهای هدایت شده را به این سمت برای رفتار سازی داشته باشد از سوی دیگر اقتصاد ما یک اقتصاد رقابتی و تسهیلگرانه و آزاد باشد.

پل مه اظهار کرد: در شرایطی قرار گرفته ایم که اگر به مولفه های صحیح اقتصادی و کاهش نرخ تبادل کالا توجه نکنیم شرایط برای ما زیان بارتر از همیشه خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.