| کد خبر: 198606 |

◄ طراحی و ساخت نخستین رادار غیر نظامی در کشور

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از امضای تفاهمنامه برای خرید رادار غیر نظامی با یکی از دانشگاههای کشور خبر داد و گفت: طراحی و ساخت این رادار توسط شرکت های دانش بنیان انجام می شود.

تین نیوز

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از امضای تفاهمنامه برای خرید رادار غیر نظامی با یکی از دانشگاههای کشور خبر داد و گفت: طراحی و ساخت این رادار توسط شرکت های دانش بنیان انجام می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، محمد امیرانی در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان تهران صبح امروز در مرکز کنترل فضای کشور برگزار شد، با بیان دو ماموریت اساسی در حوزه فرودگاه ها و ناوبری هوایی گفت: 53 فرودگاه تحت مالکیت این شرکت هستند که از این تعداد هشت فرودگاه بین المللی و مابقی مرز هوایی و داخلی است.

وی با اشاره به وجود صد هزار کیلومتر راه هوایی در کشور گفت: دستگاه های ناوبری و کمک ناوبری که توسط متخصصین شرکت فرودگاه ها راهبری می شوند، پروازها را در این راه ها هدایت می کنند.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران به ویژه صنعت هوانوردی گفت: این صنعت پیشانی و مقصد اصلی تحریم ها بوده که البته امروز بخشی از این مشکلات با همکاری شرکت های دانش بنیان مرتفع شده است.

معاون عملیات هوانوردی اظهار داشت: امروز بیش از 50 درصد تجهیرات هوانوردی در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران توسط شرکت های دانش بنیان و با استفاده از توان داخلی تامین می شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه های کمک ناوبری توسط دانش بومی تولید شده و یا در حال تولید و ساخت هستند، از امضای تفاهمنامه برای خرید رادار غیر نظامی با یکی از دانشگاههای کشور خبر داد و گفت: طراحی و ساخت این رادار توسط شرکت های دانش بنیان انجام می شود.

امیرانی گفت: با وجود تحریم ها، صنعت هوانوردی توسط متخصصان داخلی سرپا نگه داشته شده و به ارائه خدمات به مسافران و پروازها مشغول است.

معاون عملیات هوانوردی با اشاره به نظارت ایکائو بر سطح خدمات ایمنی در فرودگاه های کشور که به صورت سالانه انجام می شود، گفت: روزانه 800 پرواز عبوری و حدود 700 پرواز داخلی و بین المللی در سطح آسمان کشور صورت می گیرد که بخش عمده یی از مسئولیت ایمنی و ارائه خدمات به پروازها توسط مرکز کنترل فضای کشور انجام می شود.

وی با اشاره به قدمت 20 ساله مرکز کنترل فضای کشور و عمده تجهیزات آن که از شرکت های خارجی خریداری شده است، گفت: ما درصدد خریداری تجهیزات و به روز کردن این مرکز با همکاری شرکت های دانش بنیان هستیم.

امیرانی در پایان برگزاری نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان تهران و میزبانی آن توسط شرکت فرودگاه ها را در جهت تقویت هم افزایی خواند اظهار امیدواری کرد؛ این نشست ها فرصتی ایجاد می کند تا از ظرفیت دستگاه های دیگر برای مقابله با تحریم ها در جهت حفظ منافع ملی استفاده کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.