معاون وزیر راه و شهرسازی:
◄ اتصال به ارمنستان 50 کیلومتر کوتاهتر میشود
با اتمام محور تبریز-اسپیران؛ اتصال به ارمنستان 50 کیلومتر کوتاهتر میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از محور تبریز- اسپیران گفت: با تکمیل این محور علاوه بر کاهش 50 کیلومتری مسیر نسبت به محور موجود، بااتصال شهر تبریز به مرز کشور ارمنستان رونق گردشگری منطقه ارسباران و بهبود ترانزیت بینالمللی کالا و مسافر را شاهد خواهیم بود.
به گزارش تیننیوز و به نقل از روابطعمومی و امور بینالملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، خیراله خادمی به همراه نایبرئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تبریز و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در بازدید از محور تبریز- اسپیران با تاکید بر اهمیت این محور در ترانزیت بینالمللی کالا و مسافر گفت: محور تبریز- اسپیران- آقبابا- خاروانا- نوردوز به طول 145 کیلومتر، شهر تبریز را به نوار مرزی و کشور ارمنستان متصل میکند.
معاون وزیر راه و شهرسازی کاهش زمان سفر را از مزایای مهم این محور برشمرد و افزود: کاهش 50 کیلومتری فاصله در مقایسه با محور موجود موجب کاهش مدتزمان سفر و صرفهجویی در سوخت میشود.
وی بهبود وضعیت حملونقل بینالمللی را به مزایای بهرهبرداری از این محور اضافه کرد و گفت: محور تبریز- اسپیران در افزایش و بهبود ترانزیت کالاو مسافر بین ایران و کشور ارمنستان موثر است و موجب رونق صنعت گردشگری منطقه ارسباران و بهرهمند شدن 600 روستای حدفاصل تبریز و منطقه ارسباران از مزایای این محور خواهد شد.
خادمی در توضیح وضعیت قطعات این پروژه اشاره کرد: این بزرگراه شامل پنج قطعه است که بیشترین عملیات اجرایی در قطعه دو به طول 12 کیلومتر در محدوده اسپیران در حال اجرا است و پیشرفت فیزیکی آن 90 درصد است.
وی افزود: 97 درصد از عملیات خاکی و حدود هشت کیلومتر سابگرید در این محدوده اجراشده، اساس و زیراساس با 85 درصد پیشرفت فیزیکی و اجرای ابنیه فنی نیز با 98 درصد پیشرفت فیزیکی در این قطعه در حال انجام است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص قطعه 3 این محور اظهار کرد: این محدوده از منطقه اسپیران تا آق بابا به طول 10 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 5 درصد است که تاکنون 311 هزار مترمکعب خاکبرداری، 10 هزار مترمکعب خاکریزی و 400 مترمکعب بتنریزی در آن صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه هزینههای تملک اراضی و مستحدثات این محدوده را بالا دانست و کمبود اعتبار را از عوامل اساسی کند شدن روند علمیات اجرایی اعلام کرد.
خادمی در پایان بیان کرد: قطعه چهار پروژه به طول 33 کیلومتر در مرحله بازنگری مطالعات و طراحی مسیر است و مطالعات باقی محور نیز به طول 80 کیلومتر از طرف اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی صورت گرفته و در صورت تخصیص اعتبار کافی و تامین مالی به مناقصه خواهد رفت.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.