| کد خبر: 268553 |

بلیط پروازهای ایران ایر یک ریال بیشتر از مصوب نیست

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) ضمن تاکید بر اینکه حذف یارانه سوخت هواپیماها، صرفاً هزینه خرید بلیط برای خریداران را بالا می برد، از ارائه برنامه های ویژه و خاص این شرکت هواپیمایی برای نوروز امسال خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) ضمن تاکید بر اینکه حذف یارانه سوخت هواپیماها، صرفاً هزینه خرید بلیط برای خریداران را بالا می برد، از ارائه برنامه های ویژه و خاص این شرکت هواپیمایی برای نوروز امسال خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شمس الدین فرزادی پور در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران بر موضوع عدم تعادل عرضه و تقاضا در بلیط های هواپیمایی و تأثیر مستقیم آن بر قیمت بلیط ها تاکید و اظهار کرد: مشکل در این حوزه، تا زمانیکه عرضه و تقاضا متعادل نیست هرکجا که عرضه با تقاضا  همخوانی ندارد، این مشکلات وجود دارد. راهکار هم فقط این است که عرضه و تقاضا را متعادل کرد و در حقیقت متناسب با تقاضا، عرضه را افزایش داد؛ تقاضا که بالا می رود، چنانچه عرضه متناسب نباشد، طبیعتاً منجر به صف و افزایش قیمت می شود.

مدیرعامل هواپیمایی ایران ایر ادامه داد: بخشی از صنعت هوانوردی، توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری می شود و طبیعتاً براساس میزان سرمایه گذاری خود، انتظار سود دارد؛ چنانچه سود مورد نظر محقق شود، سرمایه گذاری و به دنبال آن صنعت هم توسعه پیدا خواهد کرد اما اگر سود مورد انتظار، محقق نشود، مدتی کجدار و مریض طی مسیر خواهند و سپس بعد از مدتی ممکن است از صنعت خارج هم شود.

مشکل فعلی، سرمایه گذاری نیست؛ بلکه محدودیت هایی است که ایجاد شده است

وی تصریح کرد: البته مشکل فعلی ما بحث سرمایه گذاری نیست؛ مشکل محدودیت هایی است که برای کشور ما ایجاد شده است. بررسی کنیم که  طی ٢٠ سال اخیر، چند فروند هواپیمای نو یا مناسب توانسته ایم بصورت مستقیم از شرکت های بویینگ و ایرباس تهیه کنیم؟ تعداد آن ها به انگشتان دست هم نمی رسد. طی چند سال اخیر، سه فروند هواپیمای تقریباً نو (حدود دو تا دو نیم سال) توانستیم از شرکت ایرباس خریداری کنیم؛ فلذا تخصیص منابع، مشکل  ما نیست؛ مشکل اصلی ما این است که محصولات بازار بصورت مستقیم به ما فروخته نمی شود؛ وگرنه اعتقاد همه ما بر این است که صنعت هوانوردی کشور، کشش و ظرفیت تهیه آن را دارد.

فرزادی پور ادامه داد: در حال حاضر میزان نیاز کشور به هواپیما با موجودی مان فاصله قابل توجهی دارد. ٢ الی ٢.۵ برابر بایستی افزایش پیدا کند؛ اما باید دید آیا در اختیارمان قرار خواهد گرفت یا خیر. به نظر بنده مشکلی در تامین سرمایه داشته باشیم. مشکل این است که نمی توانیم متناسب با نیاز، خرید انجام دهیم.

 مدیرعامل ایران ایر در رابطه با در رابطه با قیمت های نامتعارف برخی پروازها، تصریح کرد: تصریح کرد: در مورد  هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران این اطمینان را می دهیم که حتی یک ریال بالاتر از قیمت مصوب سازمان هواپیمایی، عرضه و فروش نخواهیم داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.