| کد خبر: 265042 |

◄ طولانی ترین تونل راه آهن روسیه زیر بمباران اوکراینی ها

سرویس امنیتی اوکراین مدعی شده است که یک خط راه آهن را در سیبری منفجر کرده است که روسیه از آن برای حمل تجهیزات نظامی استفاده می کند.

تین نیوز

اوکراین مدعی است که با بمب، طولانی ترین تونل راه آهن روسیه را که ارتباط مهم باری با چین در کوه های Severomuysky دارد قطع می کند، از بین می برد.

به گزارش تین نیوز، سرویس امنیتی اوکراین مدعی شده است که یک خط راه آهن را در سیبری منفجر کرده است که روسیه از آن برای حمل تجهیزات نظامی استفاده می کند.

یک منبع خبری به رویترز گفت، چهار دستگاه حامل مواد انفجاری در طول شب هنگام حرکت یک قطار باری از طریق تونل Severomuysky در منطقه Buryatia، که هم مرز با مغولستان است، منفجر شد.

چنین حمله ای در بیش از 2480 مایلی اوکراین، نشان دهنده توانایی Kyi برای انجام عملیات در عمق روسیه خواهد بود.

منابع روسی به رویترز گفتند که یک قطار در این منطقه آتش گرفته است، اما اشاره ای به مواد منفجره نکردند.

کمیته تحقیقات روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که قطار حامل سوخت چهارشنبه شب در تونل سورومویسکی آتش گرفت و تلفات جانی نداشته است و تحقیقات اولیه برای تعیین علت در حال انجام است.

شرکت دولتی که راه آهن روسیه مدیریت می کند،  مالک و اداره کننده شبکه ریلی است، گفت که قطار مخزن حاوی سوخت دیزل دچار آتش سوزی شده شد بنابراین آن را متوقف کردیم.

در بیانیه ای آنلاین، این شرکت اعلام کرد که مسیر راه آهن تغییر کرده است و زمان سفر کمی افزایش یافته است، اما حمل ونقل قطع نشده است. 

اوکراین در ماه های اخیر به طور فزاینده ای درگیر جنگ با روسیه بوده است، یعنی 21 ماه پس از خونین ترین درگیری در خاک اروپا در دهه های اخیر.

مقامات گفتند هفته گذشته، حمله اوکراین به یک نیروگاه برق در قلمرو تحت کنترل روسیه در شرق اوکراین، برق شهرها و شهرهای این منطقه را قطع کرد.

دنیس پوشیلین، رهبر حامی روسیه در بخشی از دونتسک، گفت که اکثر پهپادهای اوکراینی که برای حمله به زیرساخت ها فرستاده شده بود، دستگیر شدند، اما "به دلیل عظیم بودن حملات، همه چیز سرنگون نشد."

حمله انبوه پهپاد به نیروگاه حرارتی در Starobesheve، شهری که فقط در 25 مایلی شرق خط مقدم در منطقه قرار دارد، اصابت کرد. در نتیجه، برق در نیمی از پایتخت منطقه، دونتسک، و در نیمی از شهر بندری ماریوپول، در حدود 60 مایلی جنوب، قطع شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.