| کد خبر: 258920 |

مهلت تعمیر قطارهای رجا تمام شد

با وجود پایان یافتن مهلت یک هفته‌ ای راه‌ آهن به شرکت ریلی رجا برای تعمیر قطارهای حومه‌ ای استان تهران و بازگشت آنها به برنامه سِیر، مسافران از ازدحام جمعیت به دلیل کمبود قطار و عدم بازگشت قطارهای تعمیر شده خبر می‌ دهند.

تین نیوز

با وجود پایان یافتن مهلت یک هفته‌ای راه‌آهن به شرکت ریلی رجا برای تعمیر قطارهای حومه‌ای استان تهران و بازگشت آنها به برنامه سِیر، مسافران از ازدحام جمعیت به دلیل کمبود قطار و عدم بازگشت قطارهای تعمیر شده خبر می‌ دهند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ۱۵ تیر ماه مجوز سیرِ قطارهای حومه‌ ای شرکت رجا وابسته به سازمان تامین اجتماعی، به علت کاهش سطح استانداردهای ایمنی و رفاهی لازم به مدت یک هفته متوقف شد.

امروز (دوشنبه) ۲۶ تیرماه و با وجود پایان مهلت شرکت ریلی رجا برای تعمیر و بازگرداندن قطارها به خط، خبری از آغاز سرویس دهی به مسافران وجود ندارد.

بر اساس مشاهدات ازدحام جمعیت در قطارهای حومه‌ای پس از تصمیم اخیر افزایش یافته است و بسیاری از مسافران و از جمله زنان دارای فرزند خردسال و همچنین سالمندان به امید نشستن بر روی صندلی قطارها حتی ۳۰ دقیقه پیش از حرکت قطارها در ایستگاه حاضر می‌ شوند، اما موفق به نشستن بر صندلی نمی‌ شوند و ناچار می شوند مسیر گاها تا دو ساعته را در راهروها بایستند.

با توجه به پایان مهلت یک هفته‌ای راه‌ آهن به رجا، مسافران امیدوارند هر چه زودتر مشکلات قطارهای از سیر خارج شد برطرف و واگن‌های جدید به برنامه سیر بازگردند و در چارچوب حمایت‌ ها از حمل و نقل عمومی، تعداد این قطارها افزایش هم یابد، اما هم اکنون مهلت یک هفته‌ ای راه آهن به رجا بابت حل مشکل قطارهای حومه‌ ای این شرکت تمام شده، اما هم چنان قطاری به سیر بازنگشته و مشکلات مسافران همچنان پابرجا است.

«سیدمیعاد صالحی» مدیر عامل راه‌آهن ۱۶ تیر در صفحه خود فضای مجازی اعلام کرد: «با توجه به کاهش سطح ایمنی و رفاه ریل‌ باس‌ های در اختیار شرکت رجا (وابسته به سازمان تأمین اجتماعی) مجوز سیر آنها موقتاً برای یک هفته لغو شد.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به قول مساعد وزیر رفاه، به سرعت این قطارها به چرخه خدمت‌ رسانی به مردم استان تهران بازگردد؛ اکنون بیش از ۱۰ روز از مهلت راه آهن به رجا می‌ گذرد و از آن زمان برنامه قطارهای حومه‌ ای بدون سیر این قطارها تنظیم و اعلام شده است و هنوز هیچ خبری در خصوص بازگشت قطارهای از سیر خارج شده و پاسخگویی در این خصوص نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مرتضی جعفری 1 0

    باید رجا منحل و واگن هایش به مالکین واگذار بشه چون تشکیلات بیخود و عریض طولی داره که هیچکدوم دوزار خاصیت ندارن الان رجا شده حیات خلوت برای دادن پست و حقوق مفت به دارو دسته مدیران تامین اجتماعی و اصلا بفکر منافع بازنشستگان یا راه آهن. نیست