| کد خبر: 247726 |

افزایش ۴۴ درصدی جابجایی مسافران ریلی توسط بنیاد مستضعفان

معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان از افزایش ۵۳ درصدی درآمدهای این مجموعه خبر داد و گفت: در بخش ریلی حمل ونقل مسافر ۴۴ درصد افزایش یافته است.

تین نیوز

معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان از افزایش ۵۳ درصدی درآمدهای این مجموعه خبر داد و گفت: در بخش ریلی حمل ونقل مسافر ۴۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تین نیوز، سید محمد اتابک با اشاره به افزایش 53 درصدی درآمدی بنیاد مستضعفان در نیمه نخست امسال، اظهار کرد: در مدت مذکور ارزش صادرات بالغ بر 503 میلیون دلار بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 18 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه 20 درصد از فروش بنیاد از محل صادرات محصولات و خدمات حاصل شده است، اضافه کرد:  45 محصول به بیش از 42 مقصد در قاره های آسیا، اروپا، آفریقا و اقیانوسیه صادر شده است.

اتابک با تاکید بر اینکه در این مدت، میزان تولید محصول و ارائه خدمات بخش اقتصادی بنیاد مستضعفان نیز 13 درصد رشد داشته است ادامه داد: در بخش «انرژی-نفت و گاز» معادل 42 هزار میلیارد ریال خدمات پیمانکاری ارائه شده و «در بخش عمرانی» نیز بالغ بر 37.4 هزار متر مربع ساختمان مسکونی، تجاری و اداری احداث شده است.

وی یادآور شد: در بخش حمل بار ریلی 383 میلیون تن کیلومتر، بار ریلی با رشد 4.8 درصدی حمل شده و 1.7 میلیون متریک تُن خدمات بندری در بخش نفت و 559 هزار TEU کانتینر خدمات بندری کانتینری ارائه شده که به ترتیب 54 و 3 درصد رشد داشته است.

اتابک افزود: همچنین در بخش جابجایی مسافر نیز 906 هزار نفر مسافر با قطار توسط گروه بنیاد مستضعفان جابجا شده که رشدی بالغ بر 54 درصد دارد. همچنین در خدمات اقامتی نیز 367 هزار اتاق شب خدمات اقامتی با رشد بیش از 44 درصد ارائه شده است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری گروه بنیاد در نیمه نخست امسال حدود 23 هزار میلیارد ریال بوده خاطرنشان کرد: تا امروز تعداد 9 پروژه با ارزش سرمایه گذاری بیش از 47 هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.