| کد خبر: 261694 |

یک راننده کامیون عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها مطرح کرد:

◄ رانندگی فرد محور؛ بلای جان رانندگان و عامل افزایش تصادفات جاده ای

در کشور ما شیوه رانندگی بعضی از رانندگان جمعی نیست، فردی است یعنی هر کس معتقد است من باید زودتر به مقصد برسم دیگران رقیب هستند.

تین نیوز

انگیزه ها برای کاهش حوادث ترافیکی کشور کمرنگ شده و متاسفانه در بین بعضی مسئولان تعاملی وجود ندارد.

به گزارش تین نیوز، محمد اتحادی راننده حمل و نقل عمومی کالا با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: حوادث ترافیکی معضل بزرگ کشور است، در سال جاری چندین حادثه جاده ای دلخراش به وقوع پیوست و متاسفانه خسارات مالی زیادی به اقتصاد کشور وارد شد.

این عضو جمعیت ایمنی راه ها با تاکید بر این که مجمع عمومی سازمان ملل متحد سال 2021 تا سال 2030 را دهه دوم، اقدام برای ایمنی راه ها اعلام نموده که از جمله اهداف این طرح کاهش مرگ و میر و جراحات ترافیکی به میزان حداقل 50 درصد است، افزود: برای کاهش حوادث رانندگی و ایمنی به چند راهکار مهم از جمله استراحت کافی  راننده، عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی و مدیریت سرعت وجود دارد.

به گفته او در کشور ما مشاهده می شود شیوه رانندگی بعضی از رانندگان جمعی نیست، فردی است یعنی من باید زودتر به مقصد برسم دیگران رقیب هستند.

اتحادی ادامه داد: عجله و شتاب، نداشتن مهارت لازم، رعایت نکردن حقوق دیگران، عدم استراحت کافی و بعضا 18 ساعت رانندگی یکسره ، رانندگی با سرعت زیاد از ویژگی های بعضی از رانندگان  است.

این راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا در بخشی دیگر از گفت و گوی خود با تین نیوز،  این پرسش را مطرح کرد که چرا  متولیان حمل و نقل و کمیسیون ایمنی راه ها برای فعالیت ناوگان سنگین ، ورودی به این شغل، کنترل ناوگان ،استراحت رانندگان ، رانندگی در مواقع شب ها که منجر به حوادث دلخراش انفجار و آتش سوزی می شود نظارت ،کنترل و آموزش های لازم را در دستور کار ندارند؟

وی گفت: نکته قابل  تامل این است که، چند درصد رانندگان ناوگان سنگین از آمار حوادث، تصادفات، خسارات وارده به اقتصاد کشور، یتیم شدن فرزندان جان باخته، بی سرپرست شدن خانواده ها و علل این حوادث اطلاع دارند؟

اتحادی با طرح این پیشنهاد که در چند استان که هنوز توزیع بار بین رانندگان حمل و نقل عمومی کالا ، در پایانه ها انجام می شود، می توان ماهانه کلاس های آموزشی حضوری و کارگاه آموزشی برگزار کرد، افزود: همچنین لازم است حوادث ترافیکی بعد از  تحلیل و بررسی نکات مهم  آن،  اطلاع رسانی شود که از تکرار آن جلوگیری شود.

این عضو جمعیت ایمنی راه ها خاطر نشان کرد: چرا ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای به خصوص دفتر ایمنی و ترافیک این ادارات ، حوادث و تصادفات حوزه خود را با نکات آموزشی آن در کانال اطلاع رسانی اداره متبوع خود منتشر و اطلاع رسانی نمی کنند، بنده از مدیرکل ایمنی و ترافیک سازمان راهداری ملتمسانه درخواست دارم به این مورد مهم رسیدگی کنند.

وی تاکید کرد: چند حادثه ناگوار از جمله حوادث در گردنه یاسوج، تونل تنگه زاغ، محور طبس یزد، جاده قدیم قم کاشان با خسارات مالی و جانی زیاد ، آیا علل حادثه ها  رخ داد اما نکات مفید و فرهنگ سازی برای کاربران جاده ای انجامن شد!!

به گفته وی سکوت و بی تفاوتی مسئولان نه تنها به کاهش و پایان این حوادث کمک نمی کند بلکه ضربه جبران ناپذیری به اقتصاد  کشورمان وارد می سازد.

وی با بیان این که برای کاهش تصادفات کشور عزم ملی مورد نیاز است، گفت: همان طور که صدا و سیما ، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی در زمان همه گیری ویروس کرونا بسیج شدند و همانطور که برای گرامیداشت مراسم اربعین همه دستگاه ها ، ادارات، نیروهای فراجا بسیج شدند می توان برای حل معضل تصادفات رانندگی هم تعامل و همکاری کرد.

اتحادی افزود: به هر حال لازم است نسبت به 138 همت خسارات سالانه حوادث رانندگی به کشور، حدود 19 هزار جان باخته و بی سرپرست شدن خانواده ها، 360 هزار مجروح و معلول و هدر رفتن حدود 10 درصد تولید ناخالص کشور که همه به ضرر کشور هستند بی تفاوت نباشیم که فردا دیر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • منصوره منتظر راننده تریلی 0 1

    ضمن خسته نباشید و فرا رسیدن ماه ربیع و خدا قوت به مسئولین
    من تقاضا دارم ازاین مسئولین که اول که خیلی بی تفاوت شده اند نسبت به شغل ناوگان حمل و نقل که این آقایان خبر ندارند که اگر ناوگان حمل و نقل ضربه خورده شد اول به پایه و اساس خود مملکت ضربه خورده و در ضمن این هم ناگفته نماند که اول از همه به خود مسئولین ضربه میخوره بعد به پایه و اساس مملکتمان بهم میخوره..
    الان توضیح میدهم ..اگر از تانکر سوخت باشد که آتش سوزی بر اثر خرابی یا مواردی دیگر جاده باشد باید خود همین مسئولانی که در کار هستند باید جوابگو باشند ...
    دوم اگر یخچال باشد مواد غذایی که مردم از همان مردمی هستن کا اولا از خانواده خودشون هم هست دوما همانهایی هستند که ۸ سال مثل یک کوه پشت کشور وایسادند و نگذاشتند دشمن به ایرانمون و ناموسمون دست درازی کنند و به غارت و تاراج ببرند...
    سوم ناوگانهای دیگری اگر ضربه بخورند اول از بیمه که پشتوانه کشور هست باید بوجه بیاره وسط و دوم اینکه کارها بر هم گره میخورد و یا حمل خودرو بر که تمامی خودرویی که جابجا میشود دائم از آمبولانس یا لوازم و قطعات بیمارستان و غیره به هر نحوی که باشد تمامش به پای خسارت و بیمه و بی کفایتی مسئولان قرار خواهد گرفت ...
    پس چه بسا که هر چی بیشتر سبت به این مرز و بوم بی تفاوت باشند ضربه محکم و برانداخته شدن مملکت را جلو می اندازند همین مسئولین که واسه یه کار به این مهمی ...اهمیت نمیدهند تا کشور را آباد کنند و هر کجای کشور که تو جاده هایش میرویم یکی از یکی بدتر از آسفالت گرفته تا بقیه ای که نه جای امنیت جانی دارد و نه امنیت مالی .. پس خواهشا که من از شما مسئولان دارم نسبت به این مرز و بوم بی تفاوت نباشید که ضربه اش را خود همین مردم بی بضاعت میخورند

  • ساسان 0 0

    از ساعاتهای اولیه شب تا صبح از تردد کامیونها با بار غیر ضروری جلوگیری کنید مثل حمل سنگ ، تیر آهن ، کمپرسی ها ، سواری کشها ، اگر نظمی در کار باشه حوادث کمتر میشه آیا حرکت کامیون یخچال و سوخت در شب ضروری تر برای کشور یا کمپرسی و آهن ؟!

  • ناشناس 0 0

    جا این حرفا اول برید جاده هاتون رو درست کنید راننده با ۵۰تا هم بره جادههای ایران باعث تصادفن