| کد خبر: 149279 |

نخستین FLNG تبدیلی جهان به‎آب‎انداخته شد

شرکت Golar LNG برمودا،مالک و اپراتور کشتی های LNGبر، خبر داد که تاسیسات Hilli Episeyo که نخستین کشتی تبدیل شده به تاسیسات شناور فرآوری گاز (FLNG) درجهان است، روز اول اکتبر 2017 (9 مهر 1396) در کشتی‎سازی Keppel به آب انداخته شد.

تین نیوز

شرکت Golar LNG برمودا،مالک و اپراتور کشتی های LNGبر، خبر داد که تاسیسات Hilli Episeyo که نخستین کشتی تبدیل شده به تاسیسات شناور فرآوری گاز (FLNG) درجهان است، روز اول اکتبر 2017 (9 مهر 1396) در کشتی‎سازی Keppel به آب انداخته شد.

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، این تاسیسات شناور گازی پس از اتمام فعالیت های مکانیکی به لنگرگاه آبهای عمیق منتقل شد تا در آنجا آخرین اقدامات مهندسی بر روی آن صورت بگیرد. انتظار می رود این تاسیسات شناور بین روزهای 15 تا 20 اکتبر امسال آماده حرکت از سنگاپور شود.

پس از 3 سال عملیات تبدیل کشتی یاد شده به تاسیسات شناور فرآوری گاز در کشتی‎سازیKeppel، این FLNG هم اکنون ظرفیت فرآوری برابر با 2.4 میلیون تن LNG در سال را دارد.

تاسیسات شناور Hilli Episeyo از تبدیل کشتی Moss LNG ساخت سال 1975 میلادی به یک واحد FLNG تبدیل شده است. این کشتی ظرفیت حمل 125 هزار مترمکعب LNG را داشته است.

تاسیسات فرآوری گاز Hilli Episeyo پس از تکمیل به کامرون اعزام می شود تا در آنجا توسط شرکت منابع هیدروکربنی کامرون در میدان فراساحلی Kribi به کار گرفته شود. این نخستین پروژه FLNGV در قاره آفریقا محسوب می شود.

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.