| کد خبر: 86504 |

مدیرعامل ستاد معاینه‌فنی خودروهای تهران، خبر داد:

◄ بازرسی چشمی خودرو‌های C. N. G سوز در آینده نزدیک

تین‌نیوز| مدیرعامل ستاد معاینه‌فنی خودروهای تهران از بازرسی چشمی ادوات‌ و تجهیزات CNG خودروهای گازسوز در آینده‌ نزدیک در مراکز معاینه‌فنی خبر داد.

سیدنواب حسینی‌منش در گفت‌و‌گو با تین‌نیوز در اشاره به الزام مراکز معاینه‌فنی به انجام بازرسی چشمی ادوات‌ و‌ تجهیزات CNG خودروهای گازسوز، تصریح کرد: براساس مصوبه سال 93 هیات وزیران و اهمیت موضوع بازرسی خودروهای گازسوز و مغفول ماندن آن در سال‌های اخیر، این ستاد به‌زودی پس از ابلاغ دستورالعمل نحوه انجام بازرسی، به این کار مبادرت خواهد کرد.

وی مشخص شدن استاندارد جایگاه مورد نیاز برای تست خودروها را یکی از اهداف طرح دانست و افزود: در این طرح با تعیین نحوه برخورداری آموزش کارکنان مراکز از طریق مراجع دارای صلاحیت توسط  وزارت‌کشور، نسبت به انجام بازرسی خودروهای گاز سوز اقدام خواهد شد.

حسینی‌منش ضمن تقدیر از همراهی شهرداری تهران به‌جهت دقت در بازرسی اتوبوس‌های گازسوز شرکت واحد، ابراز داشت: بر اساس قانون، داشتن گواهی معاینه‌فنی به‌صورت سالیانه برای همه خودروهای شامل طرح ضروری است و پلیس راهوربا خودروهای فاقد برگه معاینه‌فنی صادر شده از مراکز مجاز برخورد و نسبت به اعمال قانون و جریمه اقدام می‌کند.

مدیر‌عامل ستاد معاینه‌فنی شهر تهران، با بیان این‌که «در همین راستا نیز تمامی خودروهایی که متقاضی دریافت آرم طرح‌ترافیک روزانه هستند باید نسبت اخذ معاینه‌فنی خودروی خود اقدام کنند، خاطرنشان کرد: با تحقیقات علمی انجام شده در دانشگاه‌های معتبر کشور، معاینه‌فنی توانسته تاثیر 20درصدی در کاهش آلاینده‌ها در هوا داشته باشد لذا، به شهروندان توصیه می‌شود پیش از تشدید آلودگی هوا، در شش ماهه اول سال به مراکز مجاز مراجعه کرده و در حداقل زمان از خدمات مناسب منتفع شوند.

وی با اشاره به تغییر تعرفه معاینه‌فنی خودرو و افزایش آن به 22 هزار تومان، تاکید کرد: با پیشنهاد مشترک وزارت‌کشور و وزارت راه و شهرسازی تعرفه معاینه‌فنی بر اساس مصوبه هیات وزیران افزایش پیدا کرد که امید می‌رود این افزایش اندک بتواند در سطح کلان بهانه‌ای برای ارتقاء سطح کیفی‌ و‌ کمی مراکز معاینه‌فنی در سطح کشور باشد.

حسینی‌منش در ارتباط با نحوه خدمات در مراکز معاینه فنی شهر تهران اظهار داشت: شهروندان تهرانی با صرف زمان کمتر از 15 دقیقه قادر هستند تا از وضعیت ایمنی خودرو خود، با استفاده از تجهیزات مدرن و قابل اعتماد موجود، مطلع شوند.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.