| کد خبر: 268209 |

تولید خودرو برقی ارزان در دستور کار؛

تمام برندهای برقی مشمول تعرفه واردات هستند

منطقی معاون حمل و نقل و صنایع خودرو وزارت صمت به بازار گفت: استراتژی تولید مقرون به صرفه خودروهای برقی در دستور کار تولیدکنندگان داخلی قرار دارد، چرا که قیمت باتری به صورت روز افزون کاهش می یابد.

تین نیوز

منطقی معاون حمل و نقل و صنایع خودرو وزارت صمت به بازار گفت: استراتژی تولید مقرون به صرفه خودروهای برقی در دستور کار تولیدکنندگان داخلی قرار دارد، چرا که قیمت باتری به صورت روز افزون کاهش می یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، وزارت صمت به تازگی خبر از تولید خودرو اقتصادی توسط خودروسازان و عرضه ۳۰ هزار دستگاه خودرو برقی در سال آینده داده است. باتوجه به اینکه خودروهای برقی معمولا در دنیا به دلیل پیچیدگی تکنولوژی محصولی «مقرون به صرفه» نیستند، قیمت عرضه خودروهای برقی در کشور مورد توجه و پیگیری مشتریان قرار گرفته است. از سوی شاهد هستیم که در دنیا فقط خودروسازان چینی خودروهای برقی با قیمت ۲۰ هزار دلار تولید می کنند و فعلا خودروسازان بزرگ در دنیا توان رقابت قیمتی با چینی ها ندارد. از همین رو برای بررسی وضع قیمت عرضه خودروهای برقی با منوچهر منطقی معاون حمل و نقل و صنایع خودرو وزارت صمت به گفت و گو پرداختیم:

به تازگی شما خبر از ورود ۳۰ هزار دستگاه خودرو برقی در سال آینده به بازار کشور دادید و از سوی خودروسازان برنامه مونتاژ و تولید این نوع محصول را در دستور کار دارند، قیمت خودروهای برقی برای عرضه به بازار در سال آینده نسبت به سال جاری ارزان خواهد بود؟

در برنامه تولید خودروهای برقی در تمام دنیا هدف کاهش قیمت دنبال می شود، مهم ترین و گران ترین قطعه این خودروها «باتری» است. در حال حاضر شاهد کاهش قیمت روز افزون باتری محصولات مذکور هستیم، بنابراین قیمت وسایل نقلیه الکتریکی کاهشی خواهد بود. در پاسخ به قسمت دیگر سوال شما باید اشاره کنم که استراتژی تولید «مقرون به صرفه» خودروهای برقی در دستور کار تولیدکنندگان داخلی قرار دارد.

 وزارت صمت تعرفه واردات خودروهای برقی به کشور را یک درصد برای محصولاتی با قیمت ۲۰ هزار یورو اعلام کرده است، آیا این تعرفه فقط شامل خودروهای برقی چینی می شود یا سایر برندها نیز مشمول این موضوع خواهند بود؟

هدف وزارت صمت در تعیین تعرفه یک درصدی برای واردات خودروهای برقی، عرضه بیشتر این محصولات به بازار است، بنابراین براساس جدول قیمتی و بدون در نظر داشتن برند خودرو، تعرفه واردات لحاظ می شود.

 برخی از کارشناسان معتقد هستند که خدمات پس از فروش خودروهای برقی می تواند سبب چالش در بازار این محصولات شود، وضعیت راه اندازی شبکه خدمات پس از فروش این محصولات چگونه خواهد بود؟

یکی از الزامات اصلی عرضه خودروهای برقی به بازار ایجاد شبکه خدمات پس از فروش است، شاید راه اندازی این شبکه با تاخیر زمانی برای برخی از برندها همراه باشد، اما در حال حاضر برای تعدادی از خودروهای برقی ارائه خدمات پس از فروش ایجاد شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.