| کد خبر: 258417 |

قطعه سازان 60 هزار میلیارد تومان از خودروسازان می خواهند!

عضو انجمن قطعه سازان، مجموع بدهی خودروسازان به قطعه سازان را ۶۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با رفع مشکل تأمین منابع مالی و ارزی، تولید خودرو در سال به ۲ میلیون دستگاه می رسد.

تین نیوز

علی‬ یکه‬ فلاح‬ مشکل مهم صنعت خودرو و قطعه سازی را تأمین منابع ریالی و ارزی و کمبود نقدینگی اعلام کرد و به مهر گفت: این مشکلات موجب بدهی معوق ۲۵ هزار میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه سازان شد. ضمن آنکه مجموع بدهی به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: قطعه سازان در صورت سفارش خودروسازان، توان تولید قطعاتی با کیفیت بالاتر و پیشرفته تر را دارند اما این امر به گردش مالی نیازمند است. برای رونق صنعت قطعه سازی ، خودروساز باید کاملاً از قطعه سازی خارج شود و تلاش را روی تولید خودرو بگذارد. این حجم از‬ مطالبات هر صنعتی را زمین گیر می کند. اگر مشکل تأمین منابع مالی و ارزی در صنعت وجود نداشت، تولید خودرو در سال به ۲ میلیون دستگاه نیز می رسید.

این فعال صنعت قطعه سازی ادامه داد: آثار سوء تورم بر صنعت قطعه سازی بسیار بیشتر از صنعت خودروسازی دانست. قطعه سازان مواد اولیه مورد نیاز را نقدی خریداری می کنند در حالی که خودروسازان مطالبات را به موقع پرداخت نمی کند. قطعه سازان با دریافت مطالبات از خودروسازان که در ماه های گذشته فروخته شده، مواد اولیه را با مبلغ بالاتری مجدداً خریداری می کنند.

به گفته یکه‬ فلاح، تحریم های سنگین سال های گذشته و برخی سوءمدیریت ها صنعت خودرو را به این وضع کشاند. اگر دولت از مدیریت دستوری بازارها و صنایع دست بردارد و اجازه دهد صنایع بصورت آزاد و خصوصی به فعالیت ادامه دهند، صنایع قطعه سازی و خودروسازی با سرعت بالایی شروع به رشد می کنند و حتی میزان صادرات افزایش خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.