| کد خبر: 267188 |

دستور وزیر راه و شهرسازی برای تخصیص قطار مسافربری طبس - مشهد

نماینده فردوس،سرایان و طبس و بشرویه در مجلس گفت:بنابر مطالبه مردم درخصوص راه‌اندازی قطار مسافربری طبس - مشهد( قطار محلی) دستور وزیر راه و شهرسازی برای تخصیص قطار،از حوزه وزارت به مدیرعامل شرکت راه آهن ارسال شد.

تین نیوز

نماینده فردوس،سرایان و طبس و بشرویه در مجلس گفت:بنابر مطالبه مردم درخصوص راه‌اندازی قطار مسافربری طبس - مشهد( قطار محلی) دستور وزیر راه و شهرسازی برای تخصیص قطار،از حوزه وزارت به مدیرعامل شرکت راه آهن ارسال شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، مجید نصیرائی  با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه گفت: به همراه " اکبرزاده" معاون عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان طبس و جمعی از مسئولان به روستای دهنو کویر رفتیم. در این دیدار اهالی ضمن تقدیر از ۱۲هزار مترمربع آسفالت معابر در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، خواستار ادامه این روند و تسریع در اجرای طرح هادی روستا شدند.

نماینده مردم فردوس و سرایان و طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بسیاری کارها اگر در وقت خود انجام می‌شد و روی هم جمع نمی‌شد، امروز نیازی نبود تا به مطالباتی رسیدگی کنیم که گاها ۲۰سال یا ۴۰سال مردم را آزار داده و مورد درخواست مردم بوده است.مجبوریم خلأها و کاستی‌های بجامانده را قدم به قدم جبران کنیم و دراین راه باید اولویت‌هایی مثل تامین آب و اشتغال که بسیار مهم و انگیزه اصلی برای ماندن روستاییان هستند را بیشتر و مصرانه‌تر دنبال کنیم.

وی تصریح کرد: خط انتقال آب در این منطقه را پیگیری کردیم و با اصرار و مداومت زیاد در حال اجراست و با تکمیل این خط انتقال آب، مشکل آب برای نه فقط اهالی دهنو، بلکه برای روستاهای این منطقه حل خواهدشد و یک دغدغه بسیار بزرگ و اساسی به لطف خدا برطرف خواهدشد.

این نماینده مردم درمجلس یازدهم، با بیان اینکه بهره‌برداری از پست برق ۱۳۲ کیلوولت دیهوک مقدمه ایجاد اشتغال است،مطرح کرد:سالها نوسانات برق باعث خسارت به مردم می‌شد که بهره‌برداری از پست برق ۱۳۲ کیلوولت دیهوک،برق پایدار برای منطقه فراهم می‌کند و حضور صاحبان صنایع در بخش تسهیل می‌شود.اکنون با توجه به وجود زیرساخت مناسب برق ،سرمایه‌گذار آماده فعالیت در شهرک صنعتی است و این شروع فرآیند ایجاد اشتغال پایدار در منطقه خواهد بود.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی،بیان کرد: در ادامه بازدیدها در بخش دیهوک به همراه معاون عمرانی فرمانداری ویژه طبس و جمعی از مسئولان به روستای زنوغان رفته و ضمن بررسی اقدامات درحال انجام، دغدغه‌ها و مسائل مردم پیگیری شد.تکمیل ورودی روستای زنوغان با نگاه ویژه به فضای کسب و کار مردم،تامین تجهیزات برق و روشنایی بخشی از بلوار روستا و وضعیت مرکز بهداشت زنوغان از مواردی بود که در گفتگو با اهالی و مدیران استانی مورد پیگیری قرار گرفت.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به دهگردشی در سعیدآباد اشاره و افزود: مقصد دهگردشی ها،در بخش دیهوک روستای سعیدآباد بود. در این بازدید با همراهی معاون عمرانی استاندار،بخشدار دیهوک و جمعی از مسئولین؛اهالی روستا گزارشی از روند پیشرفت اقدامات و مشکلات پیش رو را به اطلاع  رساندند.

نصیرایی افزود:در این دیدار در تماس با" دوستی" آخرین وضعیت آبرسانی به روستا را جویا شدیم.حدود ۶۰درصد پروژه‌ی مخزن آب ۲۰۰۰ مترمکعبی دیهوک انجام شده است و با اصلاح شبکه و حفر چاه در منطقه ده‌ته مشکلات مجتمع آب کویر مرتفع خواهدشد.

نماینده طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری ها برای حل مشکلات مسکن ملی عشق آباد،افزود: به همراه اکبرزاده معاون عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان طبس، رئیس شورای شهر عشق آباد"برهانی"، "معمارزاده" شهردار عشق‌آباد و جمعی از مسئولان محلی به محل سایت های نهضت ملی مسکن عشق آباد رفتیم.

وی ادامه داد: پس از بررسی مسائل مربوط به مسکن ملی عشق‌آباد در تماس تلفنی از مدیر کل راه و شهرسازی استان دعوت شد تا با حضور در منطقه برای تسریع در رفع مشکلات سایتها بطور ویژه اقدام شود.

چهارمین سفر به تپه‌طاق

نماینده طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی افزدو: به منظور بررسی مشکلات دهستان یخاب به مسجد جوادالائمه و حسینیه ابوالفضلی روستای تپه‌طاق رفتیم و به همراه رئیس شورای اسلامی بخش دستگردان با جمعی از شوراهای اسلامی روستاهای دهستان یخاب و اهالی روستا دیدار شد.

نصیرائی ادامه داد:در سه سال گذشته ۶هزار متر از معابر روستا آسفالت و ۱۰هزار متر زیرسازی شده است که  برای تکمیل آسفالت قسمت های آماده شده با مدیر کل بنیاد مسکن تماس گرفتیم تا برای ادامه‌ی معابر زیرسازی شده سهمیه لازم را در نظر بگیرند.همینطور درخصوص مشکل روستاییان برای اخذ استعلام و طی کردن مسافت‌های طولانی، با مهندس "تنها "مدیرکل بنیاد مسکن تماس گرفتیم تا با کمک دهیاران نیازی به مراجعه مردم به مرکز شهرستان نباشد.

مطالبات ریل، راه و مسکن در دیدار با وزیر راه و شهرسازی

 

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت:به همراه "رضوی "فرماندار سرایان با حضور در وزارت راه و شهرسازی با  مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی دیدار کردیم و مهمترین مطالبات ریلی، جاده‌ای و مسکنی مردم برای پیگیری مطرح شد.

نصیرایی با اشاره به تعطیلی قطار مسافربری طبس - مشهد (معروف به قطار محلی) بدلیل مشکلات راه آهن و افت تعداد مسافر در دوران بیماری کرونا، ادامه داد:تقاضای مردم برای راه اندازی مجدد این قطار را مطرح کردیم، در این دیدار وزیر با "سید میعاد صالحی" مدیرعامل راه آهن کشور تماس گرفت و دغدغه نماینده و مردم شهرستان طبس را منتقل کرد. ساعتی بعد دستور وزیر راه و شهرسازی برای تخصیص قطار، از حوزه وزارت به مدیرعامل شرکت راه آهن ارسال شد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به دوبانده‌سازی محورهای مختلف جاده‌ای در شهرستان های حوزه انتخابیه برای استمرار کار در جاده‌های اصلی، فرعی و همینطور روستایی مطرح کرد: از وزیر درخواست کردیم  تا از محل اعتبارات ملی بدهی پیمانکاران پرداخت شود تا روند کار در دوبانده‌سازی و بهسازی جاده‌ها ادامه پیدا کند که وزیر راه و شهرسازی دستور مقتضی در این خصوص صادر کرد.

نصیرایی با تاکید بر تسریع کار در نهضت مسکن ملی بیان کرد: به منظور تامین و تکمیل زیرساخت‌های سایت‌های مسکن ملی و احیای بافت‌های فرسوده در حاشیه شهرها از وزیر درخواست کردیم تا اعتبار مورد نیاز در نظر گرفته شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.