| کد خبر: 266874 |

۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهور به فرودگاه بجنورد تخصیص یافت

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهور برای پروژه های بهسازی و تامین تجهیزات این فرودگاه تخصیص یافت.

تین نیوز

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهور برای پروژه های بهسازی و تامین تجهیزات این فرودگاه تخصیص یافت.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمدابراهیم قدمگاهی اظهار کرد: ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز این فرودگاه در سفر رییس جمهور به استان مصوب شد که ۳۰۰ میلیارد ریال از محل تعهدات ملی و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: اینک ۱۴۰ میلیارد ریال از محل بودجه شرکت فرودگاه ها و ۶۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات ملی تخصیص یافت.

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد اظهار کرد: این میزان اعتبار برای تجهیزات، بهسازی ساختمان ها، ترمینال، محوطه سازی، گسترش عرض جاده، تحکیم دیوار حفاظتی، پارکینگ و سایر موارد هزینه و بسیاری از مشکلات زیرساختی این فرودگاه برطرف می شود.

وی افزود: از مجموع اعتبار هزینه شده ۷۰ میلیارد ریال تنها برای تحکیم دیوار حفاظتی و بالا بردن امنیت فرودگاه هزینه شده است.

قدمگاهی اظهار کرد: تلاش می کنیم تا مابقی اعتبارات مصوب شده در سفر استانی برای فرودگاه جذب شود و همچنین از سازمان های مربوطه می خواهیم که میزان باقی مانده را زودتر ابلاغ کنند تا کارهای مطالعاتی را در این فصل آغاز و پروژه های عمرانی در بهار عملیاتی شود.

وی یادآور شد: اینک برنامه پروزاری این فرودگاه در روزهای دوشنبه، سه شنبه و جمعه توسط شرکت های ماهان و ایران ایر برقرار است.

فرودگاه بجنورد با وسعت کنونی ۲۸۶ هکتار در شمالشرق مرکز خراسان شمالی واقع است و این فرودگاه از حدود سال ۱۳۲۷ دارای تاسیسات مختصری بوده و برای اهداف سم پاشی مورد استفاده قرار می گرفت که در سال ۱۳۶۷ این فرودگاه مجددا طراحی شد و در سال ۱۳۷۱ عملیات اجرایی آن آغاز و در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید.

فرودگاه بجنورد از زمان بهره برداری تا سال ۱۳۸۴ فرودگاه اقماری فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد محسوب می شد، اما در سال ۱۳۸۵ به عنوان یک فرودگاه مستقل معرفی شد.

اکنون فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی مشغول فعالیت است و دارای یک باند به ابعاد (۴۲۰۰×۴۵ متر) اپرون به ابعاد (۲۴۵×۱۱۸ متر)، تاکسی وی عمود به ابعاد (۲۳×۱۲۰ متر) و ساختمان ترمینال مسافری و همچنین ترمینال جدید است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی در شمالشرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.