| کد خبر: 262942 |

فرودگاهی بین المللی که مسافران به آن بی اعتمادند

فرودگاه بجنورد یکی از زیرساخت های خراسان شمالی است که در سال ۱۳۷۵ در این شهر فعالیت خود را آغاز کرد.

تین نیوز

فرودگاه بجنورد یکی از زیرساخت های خراسان شمالی است که در سال ۱۳۷۵ در این شهر فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، این فرودگاه، بین المللی نیز است اما علاوه بر اینکه تاکنون در آن پرواز بین المللی انجام نشده در انجام پروازهای داخلی نیز با مشکلات شدیدی مواجه است.

یکی از مشکلات همیشگی فرودگاه بجنورد لغو پروازها است اما متاسفانه مدت زیادی است که کمبود پروازها نیز مزید بر علت شده و این امر مسافران این فرودگاه را با چالش جدی مواجه کرده است.

متاسفانه لغو و کمبود پروازها در این فرودگاه موجب شده تا مردم دیگر اعتمادی به فرودگاه این شهر نداشته باشند و ترجیح دهند مسیری که در گذشته با هواپیما از این فرودگاه سفر می کردند را یا با اتوبوس سفر کنند و یا پرواز خود را از طریق نزدیک ترین فرودگاه انجام دهند.

نمی توان بر روی فرودگاه این شهر حساب باز کرد

کشاورز یکی از شهروندان بجنوردی  اظهار کرد: تعداد پرواز در فرودگاه بجنورد بسیار کم است و این امر سبب شده تا برای سفر به تهران در روزهایی که پرواز وجود ندارد، با مشکل شویم.

وی گفت: حتی در یکی دو روز گذشته پروازی که در این فرودگاه نیز وجود داشت به علت ابری بودن هوا و بارندگی لغو شده است.

کشاورز افزود: در کل نمی توان به برنامه فرودگاه این شهر اعتماد و بر روی آن برای انجام سفر، برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به اینکه در فرودگاه بجنورد فقط پرواز بجنورد به تهران انجام می شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه این همه برای ساخت فرودگاه در این شهر هزینه شده اما نمی توان از آن استفاده ای کرد بطوریکه مردم مجبور هستند مسافت چهار ساعت راه تا مشهد به جان بخرند و از فرودگاه مشهد سفر خود را انجام دهند و یا اینکه از بجنورد سوار اتوبوس شوند و ۱۲ تا ۱۴ ساعت مسافت طی کنند تا به تهران برسند.

کاهش تعداد درخواست ها برای خرید بلیط هواپیما

یکی از مدیران فروش یک شرکت خدماتی هوایی در بجنورد با اشاره به اینکه تعداد درخواست مسافران برای خرید بلیط هواپیما از فرودگاه بجنورد در این گونه شرکت ها بسیار کاهش یافته است، اظهار کرد: یکی از مهمترین عللی که موجب شده تا این مشکل به وجود آید لغو پروازهاست.

وی با بیان اینکه هر مسافری برای انجام سفر خود دارای برنامه ریزی هایی است، افزود: مسافر یک روز و یا چند ساعت مانده به زمان سفر متوجه می شود که پرواز کنسل شده است و همین امر موجب شده تا مسافران فرودگاه بجنورد به این فرودگاه بی اعتماد شوند.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه بجنورد فقط پرواز بجنورد به تهران را دارد، ادامه داد: مشکل مذکور سبب شده تا بیشتر درخواست برای خرید بلیط هواپیما از شرکت های خدماتی هوایی و جهانگردی از فرودگاه مشهد و سبزوار باشد. این به این معناست که مسافران خراسان شمالی که قصد سفر با هواپیما به شهر تهران را دارند سختی راه سه چهار ساعته را به جان می خرند و به مشهد سفر می کنند و از فرودگاه این شهر و یا سبزوار به تهران می روند.

وی با گلایه از اینکه یکی دیگر از مشکلات موجود در فرودگاه بجنورد، کمبود تعداد پروازهاست، بیان کرد: شهر بجنورد مسافرانی که بخواهند با هواپیما سفر کنند را دارد اما با مشکل تعداد کم پروازها و لغو آنها مواجه هستند.

کمبود پرواز در فرودگاه بجنورد و روی زمین ماندن مسافران

ابراهیم قدمگاهی مدیر فرودگاه بین المللی بجنورد  از کمبود تعداد پروازها و بر روی زمین ماندن مسافران در این فرودگاه خبر داد.

وی اظهار کرد: تعداد مسافران برای فرودگاه بجنورد زیاد است اما از آنجایی که تعداد پروازها کم است، تعدادی از مسافران نمی توانند از این خدمت بهره مند شوند.

قدمگاهی افزود: فرودگاه بجنورد به لحاظ برخورداری از امکانات مناسبی همچون طول باند فرودگاه و ... ظرفیت این را دارد که در طول روز دو پرواز را داشته باشد اما در حال حاضر چنین اتفاقی در آن نمی افتد.

وی با اشاره به اینکه طی هفته فقط سه پرواز در این فرودگاه صورت می گیرد، ادامه داد: این پروازها نیز فقط در مسیر بجنورد به تهران است.

این مقام مسئول کمبود ناوگان هوایی را علت کاهش تعداد پروازهای فرودگاه بجنورد اعلام کرد.

وی بیان کرد: تعداد پروازهایی که در این فرودگاه صورت می گیرد توسط شرکت های ماهان و ایران ایر است.

قدمگاهی خاطرنشان کرد: در گذشته تا ۱۱ پرواز در هفته در این فرودگاه انجام می شد.

انجام ۱۴۹ پرواز در بجنورد

لطافتی مسئول آمار فرودگاه بین المللی بجنورد گفت: تعداد پروازهای انجام شده در شش ماه نخست سال جاری ۱۴۹ مورد بوده و این در حالی است که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۱۵۸ فقره بوده است.

وی افزود: طی شش ماه نخست امسال میزان بار خروجی از این فرودگاه ۳۴ هزار و ۱۰۱ کیلوگرم و میزان بار ورودی ۳۷ هزار و ۵۰۵ کیلوگرم بوده این در حالی است که این میزان بار خروجی در مدت مشابه سال گذشته ۳۱ هزار و ۳۲۰ کیلوگرم و میزان بار ورودی ۳۲ هزار و ۴۶۱ کیلوگرم بوده است.

لطافتی ادامه داد: علاوه بر آن طی نیمه نخست امسال تعداد مسافرهای خروجی در این فرودگاه  چهار هزار و ۱۴۳ مسافر و مسافرهای ورودی چهار هزار و ۵۱۴ نفر بوده است.

به گفته وی تعداد مسافرهای خروجی در فرودگاه بجنورد در شش ماه نخست سال گذشته سه هزار و ۷۸۳ نفر و تعداد مسافرهای ورودی چهار هزار و ۵۰۳ نفر بوده است.

لطافتی توضیح داد: در سال گذشته ناوگان ماهان در این استان تعداد مسافر کمتری(حدود ۶۰ نفر) را سوار می کرد اما امسال ظرفیت مسافر را بالا برده و تا حدود ۹۰ مسافر را نیز سوار می کند و از سوی دیگر طی سال جاری پروازهای خود را به صورت مرتب انجام داده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته بیشتر پروازهای ایران ایر در این فرودگاه انجام می شد که ظرفیت کمتری برای جابجایی مسافر را داشته است.

عدم مراجعه مدیران و سرمایه گذاران به علت تعداد کم پروازها

محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان نیز چندی پیش در جلسه ای با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در فرودگاه بجنورد ۱۴ پرواز در هفته وجود داشت که این تعداد هم اکنون به سه پرواز رسیده است.

وی افزود: زمانی که این امکان در استان فراهم نباشد هیچ مدیر، سرمایه گذار، پزشک، استاد و ... نیز به این استان نخواهند آمد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.