| کد خبر: 260352 |

مسافت بجنورد تهران 100 کیلومتر کوتاه می شود

با تکمیل و افتتاح پروژه تعریض و بهسازی محور گرمه سنگ سوراخ، مسافت بجنورد تهران از مسیر اسفراین سبزوار و در آینده محور بجنورد سنخواست، ۱۰۰ کیلومتر کاهش می یابد.

تین نیوز

با تکمیل و افتتاح پروژه تعریض و بهسازی محور گرمه سنگ سوراخ، مسافت بجنورد تهران از مسیر اسفراین سبزوار و در آینده محور بجنورد سنخواست، ۱۰۰ کیلومتر کاهش می یابد.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان شمالی در بازدید خبرنگاران از پروژه محور گرمه سنگ سوراخ گفت: عرض مسیر گرمه به سمت میامی کمتر از ۶ متر بود و با توجه به بالا بودن تردد کامیون ها در این منطقه، ارتقای محور از طریق بازیافت سرد با سیمان در سنوات قبل در دستور کار قرار گرفت.

مشتری افزود: طول این مسیر ۱۲۰ کیلومتر است که ۳۵ کیلومتر آن از گرمه به میامی است و ۸۵ کیلومتر نیز در حوزه استان سمنان قرار دارد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه تعریض محور گرمه سنگ سوراخ به طول ۱۶ کیلومتر در اردیبهشت سال گذشته افزود: ۱۴،۵کیلومتر از این مسیر آماده شده است و ۱،۵ کیلومتر باقی مانده در چند روز آینده تکمیل خواهد شد.

وی اظهارکرد: عرض محور مذکور به ۱۰،۴۰ متر ارتقا یافته است و مسیری که راه روستایی بود اکنون به عنوان راه اصلی تلقی می شود.

وی از افتتاح این پروژه در هفته دولت خبر داد و اضافه کرد: استان سمنان نیز مرمت و بهسازی این پروژه را شروع کرده و با تکمیل آن امکان تردد ناوگان اتوبوسی هم فراهم و ۱۰۰ کیلومتر از بعد مسافت به مرکز کشور کاسته می شود.

به گفته مشتری، پروژه بهسازی و بازیافت سرد در جا با سیمان و روکش آسفالت محور گرمه سنگ سوراخ از مباحث نوآوری است که در این مسیر اجرا شده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام نقاط پرتصادف در محورهای شهرستان گرمه برطرف شده همچنین آسفالت راه های روستایی در شهرستان های گرمه و جاجرم به جز دو روستا به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه ساخت راه گرمه جاجرم میامی در پایین دست جاده توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: این پروژه پس از تکمیل موجب تسهیل در عبور و مرور می شود و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: امیدواریم با کمک استاندار، فرمانداران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شاخص برخورداری از راه های روستایی افزایش یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.