| کد خبر: 256407 |

افزایش 2 برابری پروازهای فرودگاه بجنورد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: رایزنی های لازم برای افزایش شمار پروازهای فرودگاه بجنورد از سه پرواز در هفته به ۲ برابر انجام شده است.

تین نیوز

مهدی رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: رایزنی های لازم برای افزایش شمار پروازهای فرودگاه بجنورد از سه پرواز در هفته به ۲ برابر انجام شده است و معاون وزیر راه و شهرسازی در این زمینه قول مساعد داده است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رشیدی روز دوشنبه اظهار کرد: در حال حاضر شرکت های ایران ایر و ماهان سه پرواز در ۲ روز از هفته از فرودگاه بجنورد به سمت تهران را دارند که این تعداد پرواز با استقبال زیادی همراه است و افزایش تعداد از مطالبات مردم استان است.

وی تصریح کرد: پیگیری های لازم در این زمینه در دستور کار قرار گرفت و رئیس سازمان هواپیمایی کشور قول مساعد داد تا شمار پروازهای این مسیر به ۶ پرواز در طول سه روز از هفته افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پیش از این شمار پروازها در فرودگاه بجنورد بیش از این بود اما به علت های مختلف از جمله ضعف و کمبود ناوگان حمل ونقل هوایی کشور و نبود استقبال از طرف ایرلاین ها، شمار پرواز در فرودگاه بجنورد بسیار کاهش یافت که مورد انتقاد ما است.

وی گفت: ایرلان ها اعلام کرده اند که کمبود متقاضی در این استان سبب شده تا انجام پروازها در این فرودگاه صرفه اقتصادی نداشته باشد اما ما اطمینان می دهیم که متقاضی در این استان وجود دارد و مشکل صندلی خالی در پروازها برای ایرلان ها ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: نبود پرواز مناسب در فرودگاه بجنورد از چالش های استان به ویژه در زمینه سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار محسوب می شود و باید این مشکل برطرف شود.

رشیدی ادامه داد: فرودگاه بجنورد به لحاظ زیرساخت شرایط مناسبی دارد و دارای یکی از بلندترین باندهای فرودگاهی کشور است ولی از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در سفر دولت به استان ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی فرودگاه بجنورد اختصاص یافت که امید می رود تا شرایط برای انجام پروازها و خدمات به مردم بیش از پیش مهیا شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، لغو مکرر پرواز های فرودگاه بجنورد که بیشتر مورد استفاده سرمایه گذاران و کارآفرینان واحدهای بزرگ و کوچک صنعتی است نارضایتی را در سطح استانی ایجاد کرد و بسیاری از سرمایه گذاران در ۲ دهه گذشته به خصوص پس از تشکیل استان به دلیل لغو همین پروازها از سرمایه گذاری در استان منصرف شدند.

علاوه بر آن در طول سال سفر مسولان ملی اعم از وزرا و روسای سازمان ها نیز به دلیل لغو پروازها انجام نمی شود و با اصرار مسوولان استانی این سفرها با دشواری زیاد از مشهد انجام می شود.

فرودگاه بجنورد با وسعت کنونی ۲۸۶ هکتار در شمالشرق تا شمال غربی شهر بجنورد واقع شده است.

این فرودگاه از حدود سال ۱۳۲۷ دارای تاسیسات مختصری بوده و برای اهداف سم پاشی مورد استفاده قرار می گرفته است و در سال ۱۳۶۷ این فرودگاه مجددا طراحی شد و در سال ۱۳۷۱ عملیات اجرایی آن آغاز و در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید.

فرودگاه بجنورد از زمان بهره برداری تا سال ۱۳۸۴ فرودگاه اقماری فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد محسوب می شد، اما در سال ۱۳۸۵ به عنوان یک فرودگاه مستقل معرفی شد.

اکنون فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی مشغول فعالیت است و دارای یک باند به ابعاد (۴۲۰۰×۴۵ متر) اپرون به ابعاد (۲۴۵×۱۱۸ متر)، تاکسی وی عمود به ابعاد (۲۳×۱۲۰ متر) و ساختمان ترمینال مسافری و همچنین ترمینال جدید است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.