| کد خبر: 259347 |

با برداشتن تابلوهای غیر مجاز، جاده باغرود به نیشابور ایمن سازی می شود

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیشابور از جمع آوری ۵۰ تابلو ی غیرمجاز در محور گردشگری باغرود با هدف پیشگیری از حوادث رانندگی خبر داد.

تین نیوز

مجید مفیدی فر رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نیشابور گفت: بر اساس تبصره یک ماده ۶ و ۱۷ قانون ایمنی راه ها و راه آهن ، نصب هرگونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه ها باید با مجوز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و با توجه به قوانین مربوطه هچون مکان یابی صحیح محل نصب تابلو، فاصله از لبه جاده، حادثه خیز نبودن محل صورت گیرد که در راستای اجرای همین قانون ، ۵۰ عدد تابلو غیر مجاز در محور گردشگری باغرود (باند رفت و برگشت) در مدت زمان ۲ روز کاری با بکارگیری یک دستگاه جرثقیل، یک دستگاه کامیون، یک دستگاه سواری و پنج نفر نیروی راهدار جمع آوری شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مفیدی فر با بیان اینکه دلیل اصلی جمع آوری تابلوهای نصب شده در محور گردشگری باغرود غیر مجاز بودن آنها بود، تاکید کرد: متقاضیان قبل از نصب تابلوهای تبلیغاتی در حاشیه راه ها باید نسبت به اخذ مجوز مطابق با استانداردهای مربوطه از اداره راهداری حمل ونقل جاده ای اقدام کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیشابور گفت: گاهی اوقات شاهد این هستیم که افرادی بدون توجه به قوانین و مقررات اقدام به نصب تابلوهایی اختصاصی در حاشیه راه ها می کنند که قطعا این اقدام آن ها سبب دیده نشدن تابلوهای علائم راه ها توسط رانندگان شده و در نتیجه با بروز اختلال در تردد و ایمنی وسایل نقلیه ، منجر به سوانح رانندگی می شود.

مفیدی فر در پایان بیان کرد: جمع آوری تابلوهای غیر مجاز در کاهش بار ترافیک و تصادفات جاده ای ، تاثیرگذار است، ضمن اینکه بهبود نمای بصری جاده ها را نیز در پی خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.