| کد خبر: 257105 |

اجرای طرحهای کلان خراسان رضوی با سرمایه گذاری چینی

مسوول هماهنگی بازارچه های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: برای مشارکت در اجرای طرحهای کلان زیر ساختی در این استان، درصدد جذب سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی چین هستیم.

تین نیوز

هادی حقیقی با اشاره به تلاش خراسان رضوی برای جذب سرمایه گذاری چینی ها در زرح های کلان خراسان رضوی، گفت: در این راستا قرار است یک هیات شامل رایزن بازرگانی سفارت چین در ایران به همراه چند نفر از فعالان اقتصادی این کشور به مشهد مقدس آمده و از منطقه ویژه اقتصادی سرخس، شهرک های صنعتی و شهرستان نیشابور دیدن کنند، در خصوص شکل و حجم طرحهای زیرساختی نیز با طرف چینی صحبت خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حقیقی اضافه کرد: یکی از مهمترین طرحهای زیرساختی خراسان رضوی کمک به ایجاد بارانداز های حجیم و بزرگ برای تقویت صادرات کالا است، تا از این طریق بتوان بار کشورهای منطقه را از خراسان رضوی به عنوان محور اصلی ترانزیت منطقه عبور داد.

مسوول هماهنگی بازارچه های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به پیگیری استاندار خراسان رضوی مبنی بر مشارکت چینی ها در ساخت قطار برقی مشهد - تهران، قرار است رایزن بازرگانی سفارت چین در ایران به همراه فعالان اقتصادی با قطار به مشهد سفر کنند تا مسیر را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند.

وی بیان کرد: این موضوع بیشتر به سفر رییس جمهور ایران در بهمن ماه سال گذشته به چین و توافقات دو کشور و سندهای همکاری منعقد شده، باز می گردد که از سوی سفارت چین در حال پیگیری و اجرا است.

حقیقی به یکی از توافقات اشاره و بیان کرد: کشور چین در خصوص معاملات قبلی به ایران بدهکار است و براساس توافقات انجام گرفته؛ قرار است که وارکنندگان ایرانی کالای مورد نظر خود را از چین وارد کنند و پول آن را به ایران بدهند تا این بدهی تسویه شود.

وی بیان داشت: طی ۱۰ روز آینده یک هیات ۳۰ نفره از مقامات عالی رتبه سیاسی کشور چین بویژه ایالت "سین کیانگ" به همراه جمعی از فعالان اقتصادی و تجار آن کشور بنا به دعوت وزارت امور خارجه به تهران سفر می کنند، بدین منظور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در راس هیاتی از فعالان اقتصادی استان، طی نشستی در تهران حضور پیدا کرده و توافقات کاری با طرفهای تجاری چین را دنبال می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.