| کد خبر: 17785 |

شرکت NXP فناوری ارتباطات خودرویی را تا سال ۲۰۱۶ وارد خودروها می کند

تین نیوز | شرکت NXP در نظر دارد فناوری ارتباطات خودرویی مبتنی بر استاندارد IEEE 802.11p را تا سال 2016 به بازار عرضه کند. هدف اصلی این شرکت افزایش سامانه های کمکی درون خودرو و ایجاد قابلیت ارتباط خودرو با محیط پیرامونی است.

لارس رگر جانشین رییس واحد کسب و کار خودرو در NXP به نشریه IT Pro گفته است که این محصول باعث ارتقای ارتباطات خودرو-خودرو و خودرو-زیرساخت خواهد شد زیرا بردی طولانی داشته و برای استفاده عملیاتی از آن نیازی به دید مستقیم بین خودروها وجود ندارد.

رگر افزوده است: "IEEE 802.11p از استاندارد Wi-Fi استخراج شده و یک فناوری اتصال P2P (همتا به همتا) است که بردی حدود 1600 متر داشته و می تواند صدها پیام را در هر ثانیه خوانده و اطلاعات ارسالی از سوی خودروی شما را به صورت دیجیتالی و با رعایت ملاحظات امنیتی امضا نماید."

"تجهیز حمل و نقل عمومی، خودروها و چراغ­های راهنمایی به فناوری 802.11p به آنها اجازه خواهد داد با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و بدون نیاز به برپایی زیرساختهایی مانند مسیرهای اختصاصی اتوبوسرانی، روانی جریان ترافیک را حفظ کنند."

شرکت در حال آزمایش سامانه ای با همکاری زیمنس و فیلیپس در آلمان و ایالات متحده است. شرکت NXP در مناقصه طراحی یک خودروساز برنده شده است، لیکن رگر به دلیل محرمانگی، نام خودروساز مزبور را اعلام نکرد.

با این وجود، او گفته است که NXP با خودروسازان دیگری نیز در حال مذاکره بوده و بر این باور است که فناوری یاد شده قابل پذیرش در گستره صنعتی است.

بازار خودروهای مرتبط، کسب و کاری پرسود برای تراشه سازان بزرگ است، گرچه اینتل به تازگی تلاش های خود در این زمینه را سرعت بخشیده است و Nvidia نیز بیشتر بر تدارک سرگرمی های الکترونیکی درون خودرو متمرکز شده است.

شرکت NXP دارای جایگاه استواری در بازار ارتباطات خودرویی است و تراشه های آن در 60 درصد سوئیچ‌های اتومبیل، 40 درصد از واسطه های کاربری و یک سوم حسگرهای ABS بکار رفته اند. این شرکت همچنین تولید کننده رتبه اول تراشه ها در رادیوهای درون خودرو است.

خودروهای بدون راننده
هدف نهایی NXP تامین تجهیزات مورد نیاز خودروهای بدون راننده است که بنا به ادعای رگر تحقق آنها زودتر از تصور غالب مردم روی خواهد داد.

او افزوده است: "با ویژگی هایی مانند کنترل گشت تطبیقی، بیشتر زمان رانندگی بطور خودکار و بدون نیاز به کنترل خودرو از سوی راننده روی خواهد داد."

"در ده سال آینده، به شما قول می‌دهم رانندگی کاملا خودکار را در نواحی محدود خواهیم دید. منظور از نواحی محدود بزرگراه ها هستند، زیرا الگوی ترافیک در آنها نسبتا ساده است. در بزرگراه ها کودکی که به دنبال توپ خود به وسط خیابان بپرد، عابر پیاده یا دوچرخه سوار وجود ندارد و مسیر یک طرفه است."

او می افزاید: "بنادر هامبورگ و سنگاپور پذیرای نمونه های اولیه رانندگی خودمختار برای حمل کالا هستند زیرا مناطقی محدود با الگوهای روشن رانندگی بشمار می‌روند."

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.