| کد خبر: 136037 |

جایگزینی مینی‌بوس فرسوده با تاکسی سرعت گرفت

متقاضی طرح جایگزینی مینی‌بوس فرسوده تاکسی خود را تحویل گرفتند.

تین نیوز

به گزارش تین نیوز، پیمان سنندجی با اشاه به مطلب فوق، اظهار داشت: براساس آمار شهرداری تهران، تا آغاز سال ۹۵ حدود ۱۱۰۰مینی بوس فرسوده با متوسط سن  ۲۸سال در پایتخت تردد می کردند. مینی بوس های فرسوده علاوه بر افزایش ترافیک یکی از منابع  اصلی آلودگی هوا در تهران هستند، درهمین راستا "شرکت واحد اتوبوسرانی تهران" با عنایت به مصوبه هیئت وزیران در تیر ماه سال ۹۵؛ درخصوص جایگزینی مینی بوس های درون شهری با تاکسی، روند نوسازی مینی بوس های شهر تهران را آغاز کرد.

وی تصریح کرد: طرح جایگزینی مینی بوس های فرسوده با تاکسی در ۳ فاز صورت گرفته است و فاز سوم مراحل پایانی خود را طی می کند و لذا، به منظور مشارکت و ثبت نام مینی بوسرانان در این طرح، به صورت گسترده ای اطلاع رسانی شد و تلاش شد با نصب بنر در پایانه ها، توزیع برگه های اطلاع رسانی و ارسال پیامک برای مینی بوسرانان همه از طرح اطلاع یابند.

وی با بیان این که «این طرح مشمول مالکان مینی بوس با عمر بالای ۱۰ سال می شد و متقاضیان از طریق سامانه ستاد سوخت، در سه مرحله ثبت نام کردند»، افزود: در گام نخست هماهنگی های لازم  با ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت کشور برای ثبت نام از متقاضیان مشمول طرح صورت گرفت و در ادامه  ۷۰۰ نفر در سامانه تقاضای خود را به ثبت رسانده و در انتظار دریافت خودرو خود هستند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورد نحو تامین تاکسی برای جایگزینی با مینی بوس های فرسوده نیز، ابراز داشت: در مرحله دوم تفاهم نامه ای میان شرکت ایران خودرو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی به منظور تامین ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی دوگانه سوز (سمند EF۷  و پژو ۴۰۵) منعقد و بستر های مورد نیاز برای اجرای طرح در مراحل مختلف مشخص شد.

سنندجی  درباره آمار مینی بوس های اسقاط شده از ابتدای آغاز طرح، به این شبکه خبری، گفت: در فاز نخست و دوم طرح تا تاریخ ۳۰ اردیبهشت سال جاری، ۳۹۶ مینی بوس اسقاط شد ه و ۳۹۱ خودروی جایگزین تحویل مالکان مینی بوس فرسوده شده و این روند ادامه دارد.

وی با اشاره به این مطلب که فرایند اسقاط ۲۵۰ واحد مینی بوس نیز در فاز سوم ادامه دارد، یادآور شد: با توجه به ان مهم که دریافت گواهی اسقاط، خارج از حیطه فعالیت اتوبوسرانی، تاکسیرانی و خودروسازان بوده و هماهنگی های لازم با متقاضیان برای انتخاب مراکز اسقاط، توسط شرکت واحد اتوبوسرانی صورت گرفت که خوشبختانه مشکلی در این خصوص به وجود نیامد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در پایان سخنان خود به پرداخت کمک بلاعوض به صاحبان مینی بوس در طرح جایگزینی مینی بوس فرسوده اشاره کرده و خاطرنشان ساخت: در کل ۶۹۵ نفر کمک بلاعوض ۲۰ میلیونی برای خرید خودرو دریافت کرده و تاکنون ۴۰۰ متقاضی تاکسی نیز موفق به دریافت خودرو شده و متقاضیان باقی مانده نیز تا یک ماه آینده خودرو خود را از مراکز خودروسازی تحویل خواهند گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.