| کد خبر: 265292 |

ایران مسیر جدید قزاقستان برای حمل کالا به اروپا

قزاقستان اعلام کرد: برای حمل کالاهای خود به اروپا از مسیر جدید «ترکمنستان- ایران» استفاده خواهد کرد که «هم مطمئن تر است و هم ارزانتر».

تین نیوز

 قزاقستان اعلام کرد: برای حمل کالاهای خود به اروپا از مسیر جدید ترکمنستان- ایران استفاده خواهد کرد که هم مطمئن تر است و هم ارزانتر.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ساتزان ابلائیف معاون وزیر حمل و نقل قزاقستان اعلام کرد که دولت این کشور با ایران و ترکمنستان برای تضمین ترانزیت مطمئن زمانی که حامل های داخلی از مسیر جنوبی برای تحویل کالا به اروپا استفاده می کنند مذاکراتی انجام داد.

وی گفت: این همکاری برای ما اجباری است، زیرا هشت ایست بازرسی از ۱۳ ایستگاه واقع بین بلاروس و کشورهای اروپایی تا به امروز بسته شده است.

این مقام قزاقستان تصریح کرد: همه پست های بازرسی بین روسیه و فنلاند نیز بسته است. به گفته طرف بلاروسی، پست های بازرسی اروپایی با حداکثر ۴۰ درصد ظرفیت استاندارد خود کار می کنند. به دلیل این وضعیت، توقف خودروهای قزاقستان در مرزهای بلاروس-لیتوانی و لتونی در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: مسیر ایران- ترکمنستان به خاطر بسته شدن تمام بازرسی های کشورهای اروپایی مرزی با روسیه و بلاروس برنامه ریزی شده است.

به گفته ابلائیف، با وجود مشکلات اخیر به طور کلی در سال های اخیر روند مثبتی در حمل و نقل بار صادراتی و وارداتی با کشورهای اروپایی وجود داشته است.
کمیته مرزی ایالتی بلاروس روز گذشته گزارش داد که بیش از ۳ هزار کامیون در صف انتظار خروج از کشور به مقصد کشورهای اتحادیه اروپا هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.