| کد خبر: 264547 |

مهم ترین سرمایه گذاری کره جنوبی برای ساخت نسل جدید کشتی ها

کره جنوبی علاوه بر سوخت های بدون کربن LNG، آمونیاک و هیدروژن به دنبال تجاری سازی کشتی های خودران و هوش مصنوعی می باشد.​

تین نیوز

کره جنوبی علاوه بر سوخت های بدون کربن LNG، آمونیاک و هیدروژن به دنبال تجاری سازی کشتی های خودران و هوش مصنوعی می باشد.​

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری گفتمان دریا، دولت کره جنوبی طرحی را برای کمک به کسب 80 درصد از بازار کشتی سازی نسل جدید کشتی ها ارائه کرد. براساس گزارش سایت The Maritime Executive دولت کره جنوبی برنامه های جدید خود را برای سرمایه گذاری در آینده صنعت کشتی سازی با هدف گسترش نقش خود در تامین نسل بعدی کشتیرانی تشریح کرد.

این طرح با سرمایه گذاری معادل ۵۳۴ میلیون دلار طی پنج سال، به ایجاد فناوری های جدید، سوخت های جایگزین و بهبود قابلیت های تولید اشاره دارد. از آنجایی که رقابت تناتنگی بین کره جنوبی و چین برای دستیابی به رتبه نخست صنعت کشتی سازی در جهان وجود دارد، کشور کره جنوبی در بخش هایی که دولت از آن تحت عنوان "کشتی های با ارزش افزوده بالا" نام می برد، جایگاهی پیشتاز نسبت به سازندگان چینی کسب کرده است. این طرح علاوه بر تمرکز برروی سه منبع اصلی سوخت های بدون کربن مانند: LNG، آمونیاک و هیدروژن به دنبال پروژه های فناوری جدید همچون تجاری سازی اولیه کشتی های خودران و استفاده از هوش مصنوعی در صنعت کشتیرانی می باشد

کارخانه های کشتی سازی کره جنوبی در حال حاضر به دلیل کمبود کارگران آموزش دیده با چالش های زیادی مواجه هستند. دولت اقدامات جدی جهت استخدام و بکارگیری  کارگران خارجی انجام داده است و در عین حال وعده سیاست های جدیدی برای حمایت از آموزش و کارآموزی داده شده است و به عنوان بخشی از استراتژی برنامه جدید سرمایه گذاری، دولت قصد آموزش   3000 نفر و بهبود سیستم ویزا بر اساس پیش بینی های میان مدت و بلندمدت در مورد نیازهای نیروی انسانی خارجی دارد.

از دیگر برنامه های پنج سال نسل جدید کشتی سازی در کره جنوبی میتوان به ساخت کارخانه های کشتی سازی هوشمند با استفاده از تولید رباتیک برای تحقق تحول دیجیتال در صنعت کشتی سازی اشاره نمود، که این طرح مورد حمایت سه شرکت بزرگ کشتی سازی کره یعنی صنایع سنگین سامسونگ (Samsung Heavy Industries)، هیوندای (HD Hyundai) و هانوا اوشن(Hanwha Ocean) می باشد. 

سرمایه گذاری در این زمینه ها می تواند به عنوان یک فرصت برای توسعه صنعت دریایی، افزایش کارایی و کاهش هزینه ها، و حفاظت از محیط زیست در نظر گرفته شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.