| کد خبر: 256362 |

اتفاقی بی سابقه در جهان:

◄ یک شرکت هواپیمایی خصوصی رئیس جمهور را به هواپیما راه نمی دهد!

باور آن سخت است اما یک ایرلاین مشهور اعلام کرده که رئیس جمهور کشور را به دلیل یک اظهارنظر سیاسی به هواپیماهای خود راه نخواهد داد.

تین نیوز

باور آن سخت است اما یک ایرلاین مشهور اعلام کرده که رئیس جمهور کشورش را به دلیل یک اظهار نظر سیاسی به هواپیماهای خود راه نخواهد داد.

به گزارش تین نیوز، برخی اتفاقات موجب می شود شرکت های هواپیمایی و سایر ارکان صنعت هوانوردی در ایران زیر ذره بین نقد قرار گرفته و رفتار حرفه ای و روش آنها در برخورد با مشتریان و مسئولان کشور با سایر ایرلاین های جهان مقایسه شود.

 دریافت سریعتر اخبار و تحلیل های مهم روز در اینستاگرام ما امکان پذیر است. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

به عنوان مثال مدتی قبل اعلام شد که هواپیمای یک ایرلاین عمانی در یکی از فرودگاه های کشور دچار سانحه شده و با وجود آن که در این سانحه نقش و تقصیری نداشته بابت تاخیر از مسافران خود عذرخواهی کرده در حالی که هیچ یک از مسئولان صنعت هوانوردی ایران، بابت این اتفاق قبول مسئولیت یا عذرخواهی نکردند!

پربازدیدترین خبر امروز را بخوانید؛

در تازه ترین خبرهای صنعت هوانوردی جهان نیز مورد جدیدی از رفتار مستقل یک ایرلاین را در برابر یک مقام عالی شاهد هستیم که کارشناسان باید درباره مثبت یا منفی بودن این رفتار نظر دهند اما به هر حال نشان دهنده استقلال عمل شرکت های هواپیمایی و بخش خصوصی فعال در صنعت هوانوردی در کشورهای دیگر است.

جزئیات از این قرار است که بر اساس گزارش منتشر شده در خبرگزاری تاس روسیه، شرکت هواپیمایی گرجستان موسوم به جرجین ایرویز اعلام کرده است خانم سالومه زورابیشویلی، رئیس جمهوری این کشور را تا اطلاع ثانوی به هواپیماهای این ایرلاین راه نمی دهد!

ماجرا از آنجا آغاز شد که دولت روسیه در ماه جاری اعلام کرد ممنوعیت 4 ساله پروازهای مستقیم از این کشور به گرجستان را لغو کرده است. ضمنا برای رونق سفر و گردشگری بین روسیه و گرجستان داشتن ویزا برای شهروندان گرجی علاقمند به سفر به روسیه هم لغو خواهد شد. این اقدام به شدت مورد استقبال شرکت هواپیمایی گرجستان قرار گرفت.

در مقابل خانم سالومه زورابیشویلی، رئیس جمهور گرجستان که از مسئولان غرب گرای این کشور به شمار می آید از مقامات کشورش خواست که این ابتکارات روسیه را خنثی کنند. درخواستی که از سوی تاماز گایاشویلی، موسس شرکت هواپیمایی خصوصی «جورجین ایرویز» نادیده گرفته شد.

گایاشویلی به خبرگزاری تاس گفت تا زمانی که خانم زورابیشویلی بابت اظهاراتش «از مردم گرجستان عذرخواهی نکند» از خدمات این شرکت محروم خواهد شد. خانم سالومه زورابیشویلی و دفتر ریاست جمهوری گرجستان هنوز به این اقدام جرجین ایرویز واکنشی نشان نداده اند.

شایان ذکر است؛ در گرجستان مقام ریاست جمهوری یک مقام تشریفاتی به حساب می آید و امور اجرایی کشور توسط نخست وزیر مدیریت می شود با این وجود این که یک ایرلاین بخش خصوصی به صراحت از ارائه خدمات به رئیس جمهور کشورش خودداری کند، احتمالا در جهان بی سابقه است.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.