| کد خبر: 262952 |

ظرفیت بالای جابه‌جایی مسافر از جمله مزیت‌ های "تراموا" است

عضو شورای شهر تهران در بیان برخی از ویژگی های "تراموا" گفت: میزان مسافری که از طریق تراموا امکان جا به جایی دارد، رقم قابل توجهی است که جزو نقاط مثبت این وسیله به شمار می آید.

تین نیوز

عضو شورای شهر تهران در بیان برخی از ویژگی های "تراموا" گفت: میزان مسافری که از طریق تراموا امکان جا به جایی دارد، رقم قابل توجهی است که جزو نقاط مثبت این وسیله به شمار می آید.

​به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، احمد صادقی درباره تصمیم شهرداری تهران مبنی بر راه اندازی تراموا با بیان اینکه تراموا جزیی از چرخه حمل و نقل عمومی در دنیاست که به نحو مطلوبی از آن استفاده می شود، اظهار کرد: باید این نکته را در نظر داشت که توسعه حمل و نقل ریلی در زیر زمین به زمان و هزینه زیادی نیاز دارد اما انجام این امر روی زمین مدت زمان و هزینه اجرای کار را بسیار کاهش می دهد. 

وی ادامه داد: بنابراین راه اندازی تراموا با هزینه و زمان بسیار کمتری قابل اجراست؛ علاوه بر این میزان مسافری که از طریق تراموا جا به جا می شود نیز رقم قابل توجهی است که جزو نقاط مثبت این وسیله به شمار می آید. 

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در جلسه ای با حضو زاکانی شهردار تهران و مشاوران طرح راه اندازی تراموا با پرسش های اعضای شورا پاسخ داده شد، تصریح کرد: یکی از موضوعات طرح شده از سوی اعضا نوع برق رسانی به تراموا از طریق شبکه برق عنکبوتی (یکی از انواع سیستم های انتقال برق) بود اما اعلام شد در صورت اجرای طرح، برای تأمین برق از تکنولوژی های جدید استفاده می شود و با استفاده از باتری یا تأمین برق از کف، مشکل به طور کلی مرتفع می شود. 

وی افزود: یکی دیگر از موضوعات طرح شده از سوی اعضا، مشکلات ترافیکی ناشی از اجرای طرح بود اما اعلام شد با توجه به اینکه اجرای کار سرعت بالایی دارد در این زمینه جای نگرانی نیست.

صادقی خاطرنشان کرد: با توجه به چند ویژگی مهم تراموا یعنی، هزینه کمتر در ساخت نسبت به مترو، سرعت بالای اجرای کار و میزان قابل توجه جابه جایی مسافران می توان از این مُد به عنوان یک مکمل مطلوب در حمل و نقل عمومی بهره مند شد.

به گزارش تسنیم، تراموا، نوعی قطار برقی شهری است که واگن های آن بر روی ریل هایی که در خیابان تعبیه شده اند، حرکت می کند. شهرداری تهران در نظر دارد بعد از جلب نظر شورای شهر و بررسی های نهایی در شورای عالی ترافیک آن را در برخی محورها راه اندازی کند. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.