| کد خبر: 252664 |

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

آمادگی لازم برای تکمیل کمربندی دوم تهران وجود دارد

محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از آمادگی کامل این اداره کل برای تکمیل و مناقصه تقاطع غنی آباد - فیروز آباد خبر داد.

تین نیوز

محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از آمادگی کامل این اداره کل برای تکمیل و مناقصه تقاطع غنی آباد - فیروز آباد خبر داد.

به گزارش  تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، در مصاحبه با شبکه خبر گفت:  شهرستانهای جنوب شرق استان تهران (ورامین-قرچک و پیشوا) با بیش از یک میلیون نفر جمعیت روزانه ۱۲۰ هزار تردد خودرو دارند که باعث ترافیک سنگین صبحگاهی و عصرگاهی مسیر شهر ری به ورامین-پیشوا و قرچک به عنوان تنها محور ارتباطی این شهرستانها به پایتخت شده است لذا خودروهایی که در این مسیر تردد دارند چشم انتظار حل مشکل ترافیکی چند ساله این مسیر هستند  
محبت خواه در ادامه گفت: : یکی از الویت های اداره کل راه و شهرسازی استان تهران که باعث کاهش بار ترافیک این مسیر می شود تکمیل کمربندی دوم تهران شامل (تقاطع غیر همسطح فیروزآباد، اصلاح هندسی میدان غنی آباد و افزایش پهنای باند ورامین) است.
محبت خواه تصریح کرد:  خبر خوب برای مردم شهرستانهای جنوب شرق استان تهران اینکه مناقصه تقاطع فیروزآباد و غنی آباد در حال برگزاری است و ۱۰ اسفند پاکات مناقصه باز و پیمانکار انتخاب می شود.
وی همچنین در تکمیل صحبتهای خود اضافه کرد : این پروژه به اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی نیاز دارد  که در مصوبات اخیر سفر رئیس جمهوری به شهر ری ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.
لازم به ذکر است کمربندی دوم تهران به طول ۲۵ کیلومتر که از کیلومتر ۵ محور امام رضا (ع) واقع در سه راهی سیمان شروع شده و به محور آزادراهی تهران – قم منتهی می شود از مسیرهای مهم هدایت ترافیکی جنوب غرب به شرق استان تهران بوده که مانع از ورود ترافیک به داخل شهرهای استان می شود، در حال حاضر ۹ کیلومتر از این مسیر ۲۵ کیلومتری توسط راه و شهرسازی استان تهران طی سالهای گذشته ۶ خطه شده و مابقی نیز در مقاطعی دوخطه و چهارخطه شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.