| کد خبر: 199040 |

ترانزیت بالغ بر ۱۲۰ هزار تن کالا از گیلان

طی هفت ماهه نخست امسال ۱۰۱ هزار و هفت تن از مرز آستارا و ۱۹ هزار و ۱۰۷ تن از مرز انزلی ترانزیت شده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از ترانزیت بالغ بر ۱۲۰ هزار تن کالا از استان گیلان خبر داد و گفت: طی هفت ماهه نخست امسال ۱۰۱ هزار و هفت تن از مرز آستارا و ۱۹ هزار و ۱۰۷ تن از مرز انزلی ترانزیت شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا نازک کار با اشاره به وضعیت ترانزیت استان طی امسال، اظهار کرد: طی هفت ماهه نخست سالجاری ۱۲۰ هزار و ۱۱۴ تن کالا از استان ترانزیت شده است.

وی با بیان اینکه از مقدار مذکور ۱۰۱ هزار و هفت تن از مرز آستارا و ۱۹ هزار و ۱۰۷ تن از مرز انزلی ترانزیت شده است، افزود: طی این مدت ۳۶ هزار و ۲۷۷ تن کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد و ۸۳ هزار و ۸۳۷ تن کالای ترانزیتی از استان خارج شده است..

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان از کاهش ۶۳ درصدی ترانزیت ورودی و ۴۸ درصدی ترانزیت خروجی استان خبر داد و تصریح کرد: انواع پنبه و سیب زمینی عمده ترین کالاهای ترانزیت شده طی مدت مذکور هستند.

نازک کار اضافه کرد: در این مدت ۵۳ هزار و ۲۱۶ تن کالا از مرز آستارا وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش را نشان می دهد. عمده کالاهای وارداتی مرز آستارا در هفت ماهه سال جاری نیز انواع تخته، گوشت و پنبه دانه بوده است.

وی ادامه داد: همچنین بالغ بر ۲۶۹ هزار تن کالا از این مرز صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است. میوه و تره بار، انواع کاشی و سنگ های ساختمانی نیز عمده کالاهای صادر شده از مرز آستارا بودند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان با اشاره به میانگین تردد روزانه ۱۹۶دستگاه کامیون و شش دستگاه وسیله نقلیه مسافری از مرز آستارا، تصریح کرد: ۱۶ هزار و ۷۳۸ دستگاه کامیون طی این مدت به مرز آستارا وارد و ۱۸ هزار و ۴۷۸ دستگاه کامیون نیز از این مرز خارج شده است. همچنین ۴۷۹ دستگاه وسیله نقلیه مسافری به مرز آستارا وارد و ۴۷۷ دستگاه وسیله نقلیه مسافری از این مرز خارج شد.

این مقام مسئول به تشریح وضعیت تردد مسافر از مرز آستارا پرداخت و خاطرنشان کرد: طی هفت ماهه نخست سالجاری با میانگین تردد روزانه پنج هزار و ۲۳۷ نفر مسافر، ۹۴۲ هزار و ۵۹۹ نفر مسافر از مرز آستارا تردد کردند که از این تعداد ۴۷۹ هزار و ۲۹۲ نفر مسافر وارد و ۴۶۳ هزار و ۳۰۷ نفر مسافر نیز از این مرز خارج شدند.

وی یادآور شد: چهار شرکت حمل و نقل بین المللی کالا، یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر و ۱۲۰  نمایندگی شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا در حال حاضر در استان گیلان مشغول فعالیت هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.