| کد خبر: 167318 |

◄ نقشه جدید ترکمنستان برای انزوای ترانزیت ایران + سند

برخی از کارشناسان معتقدند با افزایش قیمت جدید از سوی ترکمنستان، حدود 700 دلار به هزینه‌های ترانزیت کالا، برای هر محموله ترانزیتی افزوده خواهد شد که فشار زیادی را بر ترانزیت ایران می اورد.

تین نیوز

درحالی که هنوز دریافت دلار با نرخ 4200 تومانی برای تامین هزینه سفرهای ترانزیتی  رانندگان اجرایی نشده است؛ کشور ترکمنستان  اعلام کرده که از دو روز دیگر هزینه‌های تن بر کیلومتر را برای کامیون‌های عبوری ایرانی از یک دلار به 1.5 دلار  افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، آخرین اطلاعات دریافتی از کشور ترکمنستان حاکی از آن است که از تاریخ 11 خردادماه هزینه تن-کیلومتر کامیون‌های عبوری از این کشور، از یک دلار به 1.5 دلار افزایش می‌باید و مدیران شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی مجبور هستند این افزایش قیمت را در بارگیری محمولات خود مدنظر داشته باشند.

این اقدام از سوی بسیاری از فعالان حوزه ترانزیت در ایران به معنای تلاش ترکمنستان برای حذف ایران از عرصه ترانزیت منطقه معنا شده است؛ چراکه در پی این افزایش قیمت عملاً ترانزیت محمولات از ایران برای مسیر آسیای میانه تا پشت گمرک سرخس ایران امکان‌پذیر است که در این صورت ترانزیت ایران به انزوا خواهد رفت.

برخی از کارشناسان معتقدند با افزایش قیمت جدید از سوی ترکمنستان، حدود 700 دلار به هزینه‌های ترانزیت کالا، برای هر محموله ترانزیتی افزوده خواهد شد که فشار زیادی را بر ترانزیت ایران می اورد.

نامه 7

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    در این صورت باید ترکمنستان را بلاک کنیم و کالاها را از دو مسیر افغانستان (هرات مزارشریف) ازبکستان برای نیمه جنوبی آسیای میانه و مسیر بندر ترکمن بندر آکتای قزاقستان منتقل کنیم ترکمنستان قبلا هم شیطنت هایی کرده که ما خنثی رد شدیم یکجایی باید فهماند که با کشور بسیار قدرتمندتر از خودت درست رفتار کن .

  • حامد 0 0

    سلام
    به نظر من تنها راه مقابله با این حرکت ترکمنستان این هست که گمرک های ایران باید مجوز صادرات برای کشور ترکمنستان و کشورهایی که بارهای انها از ترکمنستان عبور میکنند رو مجوز صادر نکنه و به کشور ترکیه هم خبر بده که در مقابل این عمل ترکمنستان اجازه تردد ناوگان بار دار ترکیه رو به مقصد ترکمنستان نمیدهد و فقط به صورت خالی میتونن تردد کنند .
    بدین ترتیب بدون این که ما برای خودمان مشکلی بوجود بیاوریم کشور ترکیه و دیگر کشورهای اسیای میانه رو به جان ترکمنستان میندازیم . حتی ناوگانی که پس از ورود به ایران از سمت ترکمنستان با بار وارد شدن بعد از تخلیه به صورت خالی روانه کشور خودشان کنیم .
    در ضمن کاری که دیگر کشورها با ناوگان ایرانی میکنند وگمرک ایران ایران این امر را رعایت نمیکنند این هست که ناوگان ایرانی از کشورهای تاجیکستان ، قزاقستان و قرقیزستان عقط باید بار ایران را حمل کنند در صورتی که ناوگان خارجی به میل راننده از ایران به هر کشوری که میل داشته باسه میتونن بدون محدودیت بارگیری کنن .
    با این کار خود به خود ترکمنستان به زانو در میاد به شرطی که گمرک بخواهد از ناوگان ایرانی همایت کند نه از ناوگان خارجی . با تشکر ...

  • ناشناس 0 0

    پیشنهاد دوستان جالب هست اما روابط سیاسی ما با ترکمنستان در این دولت تیره شد و باید روابط رو دوستانه کنیم!