| کد خبر: 73568 |

کوتاه ازجهان

افزایش حمل کانتینری ریلی از روسیه به چین

تین نیوز | راه‌آهن روسیه اخیرا اعلام کرده است حمل‌ونقل ترانزیت ریلی کانتینری از مسیر کریدور ترانس سیبری- چین در 9 ماه 2015 حدود 89 درصد افزایش داشته است.

رئیس راه‌آهن روسیه با اعلام این خبر در بیست و چهارمین اجلاس شورای هماهنگی حمل‌ونقل ترانس سیبری (CCTT) اظهار کرد: حجم ترانزیت کالاها از طریق راه‌آهن ترانس سیبری به چین و از چین به روسیه در آخر سال 2014 به اندازه 98درصد رشد داشته و به 55هزار TEU (واحد شمارش کانتینر) رسید. در 9 ماهه اول امسال نیز این رقم به 89درصد رشد به نسبت مدت مشابه سال قبل رسید. در کل 66 هزار TEU کانتینر در طول این مسیر حمل می‌شود. اولگ بلوزروف (Oleg Belozerov)، رئیس راه‌آهن روسیه همچین اظهار کرد: به‌منظور افزایش رقابت‌پذیری ترافیک کانتینری در مسیر راه‌آهن سراسری سیبری، مقررات تعرفه‌ای جدید اعمال شده است. در همین راستا و به ابتکار شورای هماهنگی حمل‌ونقل ترانس سیبری تعرفه حمل کالا در کانتینرهای 40 فوتی در قطارهای کانتینری از روسیه به چین و برعکس با بهترین شرایط عبور مرزی در سال 2014 تا 42درصد کاهش یافته و این شرایط همچنان در 2015 پابرجا خواهد بود.

به‌علاوه، به‌منظور اطمینان از توازن جریان بار راه‌آهن روسیه در 2015 در مسیر ریلی چین-اروپا-چین هم اکنون تعرفه‌های خاصی برای ترانزیت کانتینرهای 20 فوت در قطارهای کانتینری وجود دارد. به‌عنوان مثال، نرخ حمل کانتینر 20 فوتی باردار به چین و برعکس در منطقه کراسنو-کانیسای (Krasnoe-Kanisai) به 288 فرانک‌سوئیس به‌عوض 576 فرانک رسید.

 بلوزروف افزود: ارائه تخفیف قابل‌توجه برای ارسال کالاها با کانتینر به‌سمت منطقه مرزی گرودکوف-سویفنهه (Grodekovo–Suifenhe) بین دو کشور شروع حمل ترانزیت کانتینری از استان‌های شمالی چین از طریق بندر به جنوب شرق چین و ژاپن بود.  طبق گفته رئیس راه‌آهن روسیه، با به‌کارگیری استراتژی قطارهای کانتینری کامل و ایجاد شرایط مطلوب برای ارتقای این قطارها، ترانزیت کالا با کانتینر در طول راه‌آهن سراسری سیبری در 2014 به 131 هزار TEU افزایش پیدا کرده است که 7 برابر بیشتر از سال 2009 است. به‌عنوان بخشی از فعالیت‌های شورای هماهنگی حمل‌ونقل ترانس سیبری (CCTT) که هم اکنون سرویس‌های کانتینری بین چین واروپا از چین به لهستان (لدز و ورشو)، آلمان (دویسبورگ و هامبورگ) و جمهوری چک (شهر پاردوبیتس) در حال بهره‌برداری است یک سرویس کانتینری جدید نیز بین چین (شهر یوو در استان چجیانگ) به اسپانیا (مادرید) سازماندهی شده است. از سپتامبر 2015 شرکت لجستیک و حمل‌ونقل یکپارچه روسیه محموله‌هایی را با قطارهای کانتینری از بندر ینگکو در چین به مسکو سازماندهی کرده است.

همچنین این شرکت مربوط به راه‌آهن روسیه در پروژه‌ای تحت عنوان ترانس سیبری در 7 روز سرویس جدید به‌نام بایکال شاتل «the Baikal Shuttle» را راه‌اندازی کرده است که عبارت از حمل کالاهای ژاپنی و کره‌ای از بندر یوکوهاما به مسکو است.  راه‌آهن ترانس سیبری یا راه‌آهن سراسیری سیبری شبکه ریلی است که دورترین مناطق شرقی روسیه را به خاور دور و دریای ژاپن وصل می‌کند. طول این شبکه ریلی که طولانی‌ترین خط ریلی جهان است 9289 کیلومتر بوده و دارای خطوطی به مغولستان، چین و کره‌شمالی است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.