| کد خبر: 157182 |

◄ امضای یادداشت حمل‌ونقل الکترونیکی توسط کشورهای مشترک‌المنافع

در نشست هفته گذشته شورای حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای کشورهای مستقل مشترک‌المنافع که در مسکو برگزار و منجر به پیوستن اعضای این کنوانسیون به پروتکل الکترونیکی هموارسازی عملیات دیجیتالی در آینده شد، یادداشت حمل‌ونقل الکترونیکی به امضا رسید.

تین نیوز

در نشست هفته گذشته شورای حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای کشورهای مستقل مشترک‌المنافع که در مسکو برگزار و منجر به پیوستن اعضای این کنوانسیون به پروتکل الکترونیکی هموارسازی عملیات دیجیتالی در آینده  شد، یادداشت حمل‌ونقل الکترونیکی به امضا رسید.

دیمتری چلسوف، مدیر بخش اوراسیای IRU  در این نشست، سخنرانی خود را با عنوان مزایای (e-CMR) برای مشارکت‌کنندگانی از شرکت‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس شامل: آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزافستان، قرقیزستان، مولداوی،روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و اوکراین ایراد کرد.

اسنادی که بر اساس ضمانت نامه CMR  موجود است و مدرک رسمی حمل‌ونقل بین فرستنده ها و حمل کننده‌ها محسوب می شود، امکان تبلیغی مکتوب از لجستیک حمل‌ونقل و تنها سند توسط راننده کامیون در ارتباط با بار حمل شده را فراهم کرده است.

بواسطه e-CMR  اپراتورهای حمل‌ونقل قادر خواهند بود بصورت الکترونیکی وارد سامانه مربوطه شده و اطلاعات مورد نیاز خود و داده‌های مربوطه را ذخیره کرده و در زمان مورد نیاز از آن استفاده کنند.

ذخیره شدن داده‌ها بدین معناست که نمایندگی ها به صورت بی‌واسطه قادر خواهند بود اطلاعات کالاهای حمل شده را دریافت کنند، بنابراین هر گونه اقدامات لازم بعدی اعم از اقدامات قانونی، روش های پرداخت صورتحساب یا حتی تصادفات، سریعتر و با هزینه کمتری انجام خواهد شد.

این حرکت جدید اثرات زیست محیطی تجارت جهانی را کاهش داده و با استفاده از کاغذ کمتر و به حداقل رساندن مراحل بایگانی، خطاهای انسانی را محدود کرده و نتایج بهتری را شامل شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.