| کد خبر: 254768 |

خواب آلودگی، استفاده از گوشی و سرعت غیرمجاز عوامل عدم توانایی خودرو و تصادفات نوروزی است

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر، خواب آلودگی، استفاده از گوشی و سرعت غیرمجاز را مهمترین علل تصادفات نوروزی دانست.

تین نیوز

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با اشاره به اینکه  سرعت غیرمجاز و عدم توانایی کنترل خودرو را مهمترین علل تصادفات است، گفت: واژگونی و سقوط به حاشیه جاده با سهم ۵۳ درصدی و برخورد به خودروی جلویی با ۳۱ درصد، بیشترین نوع تصادفات نوروزی در استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بابک کاوه ئیان رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت:  سرعت غیرمجاز و عدم توانایی کنترل خودرو از مهمترین علل تصادفات نوروزی است.

کاوه ئیان ادامه داد: واژگونی خودرو عمدتا ناشی از حواس پرتی به دلیل استفاده از تلفن همراه، صدای سرنشینان یا سرعت زیاد و خواب آلودگی است.

کاوه ئیان با اشاره به ثبت ۲۳ فوتی و ۲۲۴ مجروح در حوادث رانندگی طی سفرهای نوروزی امسال استان بوشهر ادامه داد: بیشترین تصادفات فوتی و جرحی به ترتیب در بزرگراه بوشهر- برازجان بوده و محورهای برازجان- کنارتخته و خورموج- کنگان در رتبه های بعدی هستند. 

وی در ارزیابی دلیل بالا بودن تصادفات در محورهایی که بزرگراهی می باشند، معتقد است: به خاطر اینکه رانندگان در مسیرهای بزرگراهی احساس امنیت بیشتری می کنند، بعضا احتیاط را کنار می گذارند و با سرعت بالاتری رانندگی می کنند که تصادفات در این شرایط منجر به واژگونی و خروج از جاده و یا برخورد های جلو به عقب می شود.

کاوه ئیان ضمن اشاره به اینکه بیش از ۶۰درصد تصادفات نوروزی مربوط به تصادفات بومیان استان بود، غرور ناشی از شناخت جاده و بدنبال آن افزایش بی احتیاطی و بی حوصلگی در مواجهه با ترافیک محورها را عامل اصلی تصادفات رانندگان استان در ایام نوروزی بیان کردند.

به گفته کاوه ئیان ۵۲ درصد تصادفات نوروزی استان در بزرگراهها، ۳۲ درصد راههای اصلی، ۹ درصد راههای فرعی و ۷ درصد در راههای روستایی بوده است.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان پیرامون بیشترین علت تصادفات در نوروز تصریح کرد: در وقوع تصادفات جاده‌ای علل متعددی از جمله عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مجاز و مطمئنه با ۵۳ درصد، عدم توجه به جلو با ۳۶ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۸ درصد، تغییر ناگهانی مسیر و سبقت غیرمجاز هرکدام یا یک درصد سهیم هستند.

وی با توصیه به رانندگان برای ۱۵ دقیقه استراحت پس از دو ساعت رانندگی افزود: با توجه به اینکه بیشترین فراوانی تصادفات نوروزی استان در ساعات ۱۴ تا ۱۶ بوده، بررسی ها نشان می دهد مسافران در برگشت از بازارهای مهم استان نظیر گناوه، دلوار و غیره دچار خستگی بوده و از طرفی کفی بودن جاده های استان، احتمال خواب آلودگی رانندگان را بخصوص در ساعات بعد از ظهر پس از صرف ناهار بیشتر می کند، از این رو استراحت کوتاه در سفرهای طولانی ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین علتی که باعث جان باختن سرنشینان خودروها می‌شود ناشی از ورود ضربه به سر و در نهایت ضربه مغزی شدن سرنشینان بوده، توصیه ما به سرنشینان و رانندگان این است که در زمان تردد با وسایل نقلیه از کمربندایمنی استفاده کنند و در صورت همراه داشتن سرنشین، سرنشینان خود را نیز به استفاده از کمربندایمنی ملزم کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.