| کد خبر: 267162 |

تونل کبیرکوه طبق برنامه به بهره برداری می رسد

استاندار ایلام گفت: تونل بزرگ کبیرکوه براساس برنامه ریزی های قبلی در تاریخ مقرر و همزمان با سفر دوم رئیس جمهور به استان بدون تاخیر مورد بهره برداری قرار میگیرد.

تین نیوز

 استاندار ایلام گفت: تونل بزرگ کبیرکوه براساس برنامه ریزی های قبلی  در تاریخ  مقرر و همزمان با سفر دوم رئیس جمهور به استان بدون  تاخیر  مورد بهره برداری قرار میگیرد.

حسن بهرام نیا روز جمعه در جریان بازدید از گالری تخریب شده تونل کبیرکوه، اظهار کرد: ۲۰۰ متر از تونل مصنوعی ورودی سمت دره شهر در نوزدهم دیماه در اثر ریزش سنگین کوه تخریب شده و هیچگونه تاثیری و یا تغییری در برنامه زمان بندی شده برای افتتاح این طرح بزرگ راهسازی ندارد.

وی افزود: تونل کبیرکوه به حول و قوه الهی حداکثر تا پایان سالجاری با حضور رییس جمهور مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و البته امروز همه دستگاه های اجرایی مرتبط برای بهرهبرداری از این تونل پای کار هستند.

بهرام نیا با اشاره به نقش سازنده تونل کبیرکوه در توسعه متوازن استان ایلام، تصریح کرد: کلیه امکانات و تجهیزات فنی و راهسازی دستگاههای اجرایی استان بسیج شده و با نظارت اداره کل راهسازی و مهندسین مشاوره به طور ضربتی و براساس اصول فنی و مهندسی مسیر جایگزین گالری تخریب شده را مکان یابی، طراحی و به صورت سه خطه این مسیر تا پایان بهمن ماه احداث خواهد شد.

استاندار ایلام با تاکید پایداری و استحکام مسیر جایگزین قطعه تخریب شده تونل مصنوعی کبیرکوه اضافه کرد: گالری مذکور با به کارگیری کلیه ماشینهای راهسازی استان به صورت شبانه روزی توسط پیمانکاران و نهادهای متولی به عمق ۹ و طول ۲۰۰ متر آوار برداری و رفع نقص میشود و در آینده به عنوان مسیر پدافند غیرعامل و راه فرعی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

استاندار ایلام به همراه جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان صبح امروز ضمن بررسی نقطه تخریب شده تونل مصنوعی کبیرکوه و صدور دستورات لازم جهت احداث هرچه سریعتر مسیر جایگزین، از قسمتهای مختلف تونل کبیرکوه از هر ۲ طرف ( آبدانان - دره شهر) نیز بازدید و روند پیشرفت آن را مورد برسی قرارداد.

عملیات اجرایی طرح تونل کبیرکوه بهعنوان بزرگترین تونل جاده ای کشور به طول ۷ کیلومتر ( ۴۸۰۰ متر بدنه اصلی و ۶ قطعه تونل فرعی ) در سال ۸۹ آغاز و با ۱۲ هزار میلیارد ریال هزینه و ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است.

بخش از گالری(تونل مصنوعی) در مسیر جاده دسترسی به تونل کبیرکوه از سمت شهرستان درهشهر در ۱۹ دی ماه سال جاری بر اثر رانش کوه و ریزش سنگهای بزرگ، دچار تخریب شد.

این گالری به طول حدودی ۲۰۰ متر در مسیر جاده دسترسی به تونلهای اصلی و فرعی کبیرکوه برای جلوگیری از ریزش و رانش کوه احداث شده بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.