| کد خبر: 267082 |

۹۷ کیلومتر از راه‌ های استان ایلام آسفالت حفاظتی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: امسال بیش از ۹۷ کیلومتر آسفالت حفاظتی در محورهای مواصلاتی این استان انجام شده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: امسال بیش از ۹۷ کیلومتر آسفالت حفاظتی در محورهای مواصلاتی این استان انجام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سیدزاهدین چشمه خاور اظهار کرد: روکش آسفالت حفاظتی (میکروسرفیسینگ، اسلاری سیل) در طول ۹۷ کیلومتر از جاده های استان با اعتباری افزون بر ۸۶۰ میلیارد ریال طی سال جاری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه آسفالت حفاظتی روش مقرون به صرفه برای حفاظت و ترمیم آسفالت است، گفت: این روش می تواند عمر مفید آسفالت را تا حد زیادی افزایش داده و با ایمن تر شدن سطح آسفالت، احتمال وقوع حوادث رانندگی کاهش می یابد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۵۰ کیلومتر از راه های استان آسفالت حفاظتی شد، یادآور شد: در این بازه زمانی عملیات اجرایی ۴۹۰ کیلومتر روکش آسفالت راه های اصلی، فرعی و روستایی استان انجام شده است.

چشمه خاور خاطرنشان کرد: همچنین در راستای ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان از اول سال جاری تاکنون ۴۰ هزار مترمربع از محورهای مواصلاتی استان شامل، راه های اصلی، راه فرعی و راه روستایی لکه گیری شده است.

وی با بیان اینکه استان ایلام مقام اول روکش آسفالت را در کشور دارد و در ایمن سازی محورهای مواصلاتی نیز مقام اول را در کشور دارد، گفت: حدود ۷۱ هزار تابلو ظرف یک سال گذشته در محورهای مواصلاتی نصب شده است.

 استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق، دارای ۱۴۵ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.