| کد خبر: 259632 |

نیاز به بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه ایلام - مهران

پروژه بزرگراه ایلام - مهران بیش از یک دهه است که بر زمین مانده است و طبق گفته مسئولین برای اتمام این پروژه نیاز به بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان است.

تین نیوز

پروژه بزرگراه ایلام - مهران بیش از یک دهه است که بر زمین مانده است و طبق گفته مسئولین برای اتمام این پروژه نیاز به بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، بیش از یک دهه است که طرح چهار خط کردن مسیر ارتباطی ایلام به مهران به عنوان مهمترین مسیر ارتباطی زائران اربعین حسینی می گذرد.

طرحی که تحقق آن موجب آسان تر شدن در تردد، ایمنی زائران و کاهش ترافیک در ایام اربعین خواهد شد، اما این طرح در میان وعده ها و پشت گوش انداختن مسئولین همچنان در حالت معلقی قرار دارد.

یکی از قطع پروژه بزرگراه ایلام – مهران از اسفند ۱۳۹۶ به دست استاندار اسبق ایلام آغاز شد و بعد از چند سال کلنگ زنی ۴ لاین کردن جاده ایلام به مهران از تأمین اعتبار این پروژه خبر داد و این استاندار اعلام کرد که تاکنون برای جاده سازی منتهی به مهران بیش از ۹۸ میلیارد تومان اعتبار دریافت شده است و تا پیش از اربعین سال آینده جاده ایلام به مهران ۴ لاین خواهد شد.

شعار استاندار اسبق ایلام نه تنها به پایان نرسید، بلکه پس از گذشت ۶ سال از وعده وی و اعلام تأمین اعتبار این پروژه حیاتی در تأمین ایمنی تردد زائران به عنوان زیرساخت مهم و تأثیرگذار در استان ایلام است و همچنین مسئولین تأکیدات بسیاری در اتمام این پروژه دارند.

سعید هژبری، معاون عمرانی استانداری ایلام نیز در نشست خبری تاکید کرد که بزرگراه ایلام _ مهران تا اربعین امسال به پایان می رسد.

فرشاد دوستی، مدیرکل مسکن و شهرسازی استان ایلام از نیاز اعتباری ۷۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل این پروژه خبر داد و در نشست خبری گفت: تکمیل بزرگراه ایلام - مهران علاوه بر مطالبات پیمانکاران به فهرست بهای امروز بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: تکمیل بزرگراه ایلام - مهران علاوه بر مطالبات پیمانکاران به فهرست بهای امروز بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، این اعتبار برای تکمیل تونل ها، ایجاد روشنایی تونل ها، مهار قطعه رانشی تقاطع ماربره، تکمیل تقاطع صالح آباد، تکمیل مسیر منتهی به پل های کیلومتر ۵۵ و ۵۶ و تکمیل راهسازی باند برگشت منطقه کنجانچم مورد نیاز است.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان ایلام تاکید کرد: هر چند تلاش بر این است که برای ایام اربعین امسال این مسیرها به صورت موقت زیر بار ترافیک قرار گیرند و در سال گذشته هم عبور موقت از این مسیرها انجام شد، احداث پل صلواتی و تعریض محور توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای صرفاً برای عبور اضطراری اربعین بوده و نمی توان این عملیات را تکمیل بزرگراه ایلام - مهران در این منطقه نامید.

در ادامه با محمدرضا کدخدازاده معاون توسعه راه ها و برزگراه راه های کشور گفت: محور ایلام – مهران در اکثر نقاط بزرگراه ۴ خط یا همراه باند سبقت تعیین شده که مردم الخصوص زوار توان استفاده از مسیرهای روان تری عبور کنند.

وی افزود: قسمت خروجی ایلام به سمت مهران دارای دو تونل به همراه یک پل است که احداث تونل شماره یک تکمیل شده و تونل شماره دو نیز در حال اتمام است؛ البته حدود ۱۰۰ متر از لاینینگ تونل شماره دو باقی مانده است و پل این خروجی نیز تا پیش از اربعین تکمیل خواهد شد.

معاون توسعه راه ها و برزگراه راه های کشور در ادامه تاکید کرد: آسفالت این محور آغاز شده و به نظر می رسد امسال بتوان محدودیت ترافیکی در این بزرگراه را کنترل کرد و اگراین بزرگراه در سال جاری به پایان نرسد امکان استفاده تردد ضروری برای عبور زائرین ممکن است.

صحبت های ضدنقیض مسئولین این پروژه بیش از یک دهه چیزی جز شعارعاید نشد، امسال هم نیز به نظر می رسد این پروژه نیمه کاره بماند در حالی که این بزرگراه در کشور جزو پروژه ای مهمی است که سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان طی سفرهای استانی به استان مرزی ایلام در تکمیل این محور تأکیدات ویژه ای داشتند.

طرحی که تحقق آن موجب سهل تر شدن در تردد، ایمنی زائران و کاهش ترافیک در ایام اربعین خواهد شد، اما این طرح در میان وعده های مسئولین به پشت گوش انداخته شده و زمان اتمام این پروژه نیز نامعلوم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.