| کد خبر: 55010 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ دلیل عدم استفاده از طراحان ایرانی شاغل در صنایع خودروسازی بزرگ جهان

تین نیوز | در میان طراحان ایرانی شاغل در صنایع خودرو سازی جهان دو تن بیشتر از همه مشهور هستند. اولی نادر فقیه زاده برای BMW و دیگری هرمیداس اتابکی برای خودروسازان فرانسوی. اخیرا نادر فقیه زاده یکی از طراحان ارشد BMW بخش اصلی طراح BMW سری 7 جدید را بر عهده داشته است.
 
به گزارش تین نیوز، از اعضای اصلی تیم طراحیBMW سری هفت می توان به نادر فقیه زاده، کریم حبیب و آدریان ون هایدونگ سر طراح ارشدBMW، اشاره کرد. مدل جدید سری هفت BMW که به تازگی رونمایی شده، می تواند بدون راننده پارک کند. دنده دهی راننده را با توجه به نقشه های ماهواره‌ها اصلاح کند و راننده می‌تواند به آن به صورت کلامی دستور دهد. نور دهی خودرو هوشمند شده و استفاده از موتور های هیبریدی هم در آن پر رنگ شده است.

این مسئله ما را بر آن داشت تا دلیل اینکه چرا از طراحان بزرگی چون افراد نامبرده در صنعت خودرو ایران استفاده نمی شود از یکی از اعضای انجمن خودرو سازان جویا شویم.

داود میرخانی رشتی در گفتگو با تین نیوز در این باره گفت: دلیل این کار چندان دور از ذهن نیست و بسیاری از متخصصان دیگر کشورها به ارائه خدمات در کشور دیگری اقدام می کنند. این به این دلیل نیست که صنعت خودرو کشور حمایت لازم را از فعالان بخش خودرو به عمل نیاورده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از نخبگان ایرانی در کشوری دیگر مشغول به کار هستند، افزود: افرادی که از آنان یاد شد به تنهایی قادر به طراحی یک پلتفرم نیستند و قطعا با قرار گرفتن در یک تیم یا گروه از کارآرایی لازم برخوردار می شوند.

عضو انجمن خودرو سازان با اشاره به گسترده بودن مراحل طراحی و ساخت یک خودرو اظهار داشت: طراحی و تولید یک پلتفرم جدید نیازمند یک تیم50 تا 200 نفری است. فعالیت یک نفر در یک مرکز، به آن معنا نیست که فرد تمام مسئولیت انجام یک پروژه را بر عهده دارد.

میرخانی تاکید کرد: خودرو سازان تنها با ارسال یک دعوت نامه نمی توانند یک طراح را دعوت به کار کنند و در این رابطه باید از یک تیم به کشور دعوت شوند. مسئله به این سادگی نیست و این بخش نیاز به یک بخش تحقیقاتی عظیم دارد.

وجود چنین طراحان بزرگی که قابلیت حضور در خودرو سازی های جهان را دارند باعث بالندگی ایران است اما چرا با وجود اینکه طراحان مذکور نیاز به خود در داخل کشور را حس کرده اند به ایران باز نمی گردند علامت سوالی است که در اذهان عمومی باقی مانده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.