| کد خبر: 257597 |

◄ انتخاب هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران با چاشنی حاشیه!

دهمین دوره انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران با برخی حواشی برگزار شد و هیات رئیسه این اتاق انتخاب شدند. حسین سلاح‌ ورزی نیز با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس اتاق ایران برگزیده شد.

تین نیوز

دهمین دوره انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران با برخی حواشی برگزار شد و هیات رئیسه این اتاق انتخاب شدند. حسین سلاح‌ ورزی نیز با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس اتاق ایران برگزیده شد.

به گزارش تین نیوز، انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران حواشی فراوانی داشت . این انتخابات برای یک اتفاق غیر متعارف اهمیت پیدا کرد و آن چیزی نبود جز نامه نگاری های عجیب و بی سابقه میان اتاق بازرگانی و وزارت صمت.

نامه هایی که از یک سو حضور حسین سلاح ورزی در انتخابات را ممنوع اعلام می کرد و از دیگر سو اتاق تفسیر حقوقی ای داشت مبنی بر اینکه نامه عدم صلاحیت دیر تر از موعد مقرر رسیده است و مسموع نیست.

با این وجود مهمترین کاندید ریاست اتاق که در نطق پیش از انتخابات خود با کنایه گفته بود با شام و ناهار دادن نمی توان رای آورد از این عرصه پا پس نکشید.

نهایتا دراین انتخابات حسین پیرموذن، یونس ژائله و حسین سلاح‌ ورزی برای کرسی ریاست اتاق ایران کاندید شده بودند که حسین سلاح‌ ورزی با جلب ۲۶۵ رای توانست برای ۴ سال به عنوان رئیس اتاق ایران فعالیت خود را آغاز کند.

پس از انتخاب رئیس، انتخابات برای تعیین نواب رئیس اتاق ایران برگزار شد که پس از رای ‌گیری، محمدرضا بهرامن به عنوان نایب ‌رئیس اول با ۲۱۳ رای، پیام باقری با ۱۶۷ رای به عنوان نایب ‌رئیس دوم، صمد حسن ‌زاده با ۱۶۲ رای به عنوان نایب ‌رئیس سوم و قدیر قیافه با ۱۶۰ رای به عنوان نایب‌ رئیس چهارم انتخاب شدند.

همچنین با رای هیات نمایندگان اتاق ایران، عبدالله مهاجر با کسب ۱۵۲رای به عنوان خزانه ‌دار اتاق ایران و کیوان کاشفی با کسب ۲۳۶ رای برای یک دوره چهار ساله به عنوان منشی هیات رئیسه دوره دهم انتخاب شدند.

براساس این گزارش، رئیس جدید اتاق ایران پس ازبرگزاری انتخابات در جمع خبرنگاران به اولویت‌ ها و برنامه‌ های پیش ‌رو در دوره دهم هیات نمایندگان اشاره کرد و برلزوم همگرایی و انسجام بین فعالان اقتصادی و اعضای اتاق به منظور ارتقای جایگاه بخش خصوصی در فرآیند تصمیم‌ گیری‌ ها تاکید کرد.

به گفته حسین سلاح‌ ورزی، شرایط کشور خاص است و به همین دلیل خانه بخش خصوصی مانند دیگر دوستداران کشور استراتژی تدوین می ‌کند تا براساس منویات رهبری برای احیای تولید، رشد اقتصادی و مهار تورم در کنار دولت نقش‌ آفرینی کند.

وی درباره روند تایید صلاحیت ‌ها و گمانه‌ زنی ها درباره دخالت‌ های دولت درانتخابات اتاق گفت: از منظر انصاف، نشانه‌ های آشکاری از دخالت دولت در فرآیند انتخابات نداشتیم. حتی هرکجا که مشکلی پیش آمد شاهد تلاش نمایندگان دولت در راستای تسهیل شرایط بودیم.

رئیس اتاق ایران ا‌دامه داد: اتاق ایران به موجب قانون، ماموریت‌هایی دارد که باید دنبال شود و منابع آن باید در محل دقیق خود هزینه شود. بهینه کردن این بخش را در این دوره دنبال خواهیم کرد و از سوی دیگر باز شدن فضای کسب ‌و کار و کاهش سطح دخالت ‌ها در صحنه اقتصادی را هم پی‌ می‌ گیریم.

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.