| کد خبر: 24777 |

جایگاه واقعی انزلی کجاست؟

تین نیوز |  بندر انزلی شهری است با جاذبه های گردشگری بسیار که در هر گوشه آن می توان زیبایی و جاذبه ای یافت که در نوع خود منحصر به فرد است، بعنوان مهمترین جاذبه توریستی ایران می تواند مطرح باشد.!
 
در عین حال آنچه که حائز اهمیت است این است که کار نمایاندن و پررنگ تر کردن این امور،مربوط به اداره میراث فرهنگی وگردشگری و صنایع دستی است.جایی که از آن در انزلی فقط به عنوان یک اسم می توانیم یاد کنیم.
 
پنجم مهرماه هرسال مصادف است با روز جهانی گردشگری و هفته گذشته یعنی از 5تا 11 مهرماه در تقویم رسمی کشورمان بعنوان هفته گردشگری نامگذاری شده است اما آنچه که در انزلی مشاهده شد، بنا به اظهار شهروندان منطقه بی تفاوتی مسئولان این شهر در جهت اشاعه امور فرهنگی متناسب با این هفته و حتی انعکاس یک خبرو یا یک گزارش عملکرد……
 
12میلیارد ریال به بخش گردشگری انزلی در سال 92 اختصاص یافت
 مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری چندی پیش در جلسه ای که درمحل شورای شهر انزلی برگزار شد ،عنوان کرد مبلغ 12میلیارد ریال ” یک میلیارد و 200 میلیون تومان” در بخش گردشگری انزلی تخصیص اعتبار شده است. حال سوال اینجاست : بخش گردشگری انزلی چه کار خاصی با این بودجه انجام داده است ؟ساخت چند سرویس بهداشتی و کمپینگ چقدر هزینه داشته؟تالاب انزلی را هم که برادارن ژاپنی ما احیاء می کنند که این پروژه هم با همت استاندار محترم گیلان کلید خورد که درود بر همت والای او .
 
آیا کار میراث فرهنگی و گردشگری تنها به ترمیم ساختمانها و رها سازی آنها ختم می شود؟ساختمان دادگستری سابق را ترمیم کردید ، دستتان درد نکند بعد چه شد؟چرا رها شد؟چرا از آن حداقل به عنوان یک موزه اسناد اداری استفاده نشد؟از وضعیت حال آن خبر دارید؟ این شهر منبع بزرگی به اسم دریا دارد ولی سرزمین موجهای آبی در مشهد مقدس است.در 5ماهه سال جاری تعداد 5/5میلیون زائر به مشهد مقدس سفرکردند و از این تعداد حدود5میلیون نفر از سرزمین موجهای آبی استفاده کردند .حال با یک حساب سرانگشتی اگر هرنفر ده هزار تومان هزینه کرده باشد چه اندازه درآمد نصیب شهر و بخش گردشگری آن شده است؟
 
یا بیایید مقایسه کنیم با گیلان ،شهرستان تالش با ایجاد یک سورتمه در دل جنگل موجب شده که تعداد زیادی از مسافران و گردشگران به این شهر سفرکنند و از این مکان تفریحی زیبا استفاده کنند خودتان بروید و ببینید چه درآمدی نصیب شهر شده است.
 
نماد یک بندرساحلی که در آن تجارت دریایی صورت می گیرد ،فانوس دریایی است …..آیا در انزلی چنین چیزی داریم؟به جرات می توان گفت انزلی یکی ازبنادری است که بندر در دل شهر وجود دارد و این یعنی خود جاذبه….و چه بسیار مسافرانی که در سر پل غازیان توقف کرده و به تماشای بندرگاه و کشتیان توجه می کنند اما چه بهره برداری مفیدی از این مزیت صورت میگیرد ؟ !.
 
کاخ موزه انزلی هم که اگر در محدوده نیروی دریایی و در دست آن نبود معلوم نبود کی به مخروبه تبدیل می شد و سرانجام کارش به کجا می رسید.برج مناره مسجد قائمیه هم که دیگر رو به فروپاشی است و خودتان هم می دانید که قابل اصلاح و باز سازی نیست و متاسفانه باید منتظر فروپاشی آن باشیم.
 
دروازه قدیمی گورستان انزلی هم که با تعریض خیابان در کمال ناباوری از بین رفت و تخریب شد و به تاریخ پیوست و هیچ کس دم بر نیاورد – چرا؟؟؟؟؟
 
چگونه می توانیم انتظار داشته باشیم گردشگر و سرمایه گذار جذب این شهر شود ؟چه جذابیتی فراهم کرده اید؟چگونه این ناهماهنگی ها را برای مردم توجیه می کنید؟چرا انزلی بصورت یک شهر کاملا افسرده درآمده که برای خود شهروندان نیز ملال آور شده ؟آخر تا به کی کم کاری ؟تا به کی اهمال؟تا به کی فقط جلسه و دستورالعمل و نشست و بررسی و …..پس چه زمان قرار است کار میدانی صورت پذیرد.
 
از انزلی فقط اسمش مانده و بس…..آیا واقعا حق مردم شریف انزلی همین است ؟؟؟؟؟رسانه ها چه زمان به مردم وعده دهند که انزلی به جایگاه واقعی خود خواهد رسید.
 
هدف ما در رسانه تنها انتقاد نیست، بلکه بیدار باش و هشیاری مسئولان و مجریان امور است که با داشتن بودجه و مردمی خوب و خونگرم که در همه عرصه ها کمک شما هستند، باید کاری ماندگار در عرصه مدیریتی شما به ثبت برسد و ما نیز در کنار شما آن خدمات و تلاش ها را منعکس سازیم. .

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.