یک کارشناس:
◄ مدیریت بحران کارآمد؛ فقط با لجستیک و حمل و نقل
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در ادامه مسیر مبارزه با این اپیدمی شاید حتی جایگاه اول را در مقایسه با بخش بهداشت بهخود اختصاص دهد چرا که بعد کنترل ابتلا و کاهش تلفات، شاهد عواقب اقتصادی، تجاری و صنعتی آن خواهیم بود.
یک کارشناس در مورد گزارشی که چندی پیش وزیر راه و شهرسازی درخصوص بخشی از اقدامات انجام شده در بنادر کشور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا به رئیس جمهور ارایه کرد (فیلم پیوست)، گفت: نکته جالب در این مورد ابتدا ضرورت توجه وزیر راه و شهرسازی بر امور حمل و نقل و لجستیک کشور و در ادامه آن معطوف کردن توجه سایر مراکز تصمیمگیری و سیاستگذاری به این حوزه مهم توسط ایشان است.
به گزارش تین نیوز، بهروز فتحی این مطلب را در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد و افزود: با توجه به اینکه وزیر راه و شهرسازی ریاست شورای عالی هماهنگی ترابری را بهعهده دارد، میتوان اقدام موثری را در دوره تصدی ایشان در این شورا شاهد باشیم.
وی تاکید کرد: اهمیت موضوع حمل و نقل و البته لجستیک به عنوان مرکز دوم مبارزه با بحران اپیدمی موجود به روشنی نمایان شده است. ولی باید توجه داشت که این عرصه مهم از تجارت و اقتصاد همیشه و در هر شرایطی اهمیت دارد و باید مرکز توجه باشد چرا که بدون وجود لجستیک و حمل و نقل بهویژه حمل و نقل چند وجهی کارآمد، اصولاً نمیتوان تجارت، اقتصاد، صنعت و البته مدیریت بحران کارآمدی داشت.
فتحی خاطرنشان کرد: به جرات میتوان گفت کشور آلمان با اتکا بر توانمندی خود در خصوص لجستیک و حمل و نقل به معنای اعم آن چه در حوزه بار و مسافر اقدام نموده که شاهد کنترل و مهار بحران بهنحو موثر و کارآمد بوده است.
وی عنوان کرد: البته همبستگی این عرصه یعنی مدیریت بحران شیوع بیماری کرونا و توانمندی لجستیکی کشور آلمان مطلبی است که میتواند مبنای تحقیقات جالب و کاربردی برای محققان این عرصه باشد.
این کارشناس افزود: اهمیت لجستیک و حمل و نقل در ادامه مسیر مبارزه با این اپیدمی شاید حتی جایگاه اول را در مقایسه با بخش بهداشت بهخود اختصاص دهد چرا که بعد کنترل ابتلا و کاهش تلفات، شاهد عواقب اقتصادی، تجاری و صنعتی آن خواهیم بود.
فتحی با اشاره به تفاهمنامهای که بین سازمان بنادر و راهآهن برای بارگیری مستقیم از کشتی منعقد شده است، خاطر نشان کرد: اگرچه ابهامات عملیات بارگیری از کشتی به قطار و موضوع تفاهمنامه بر سر جای خود باقی است اما امید است وزارت راه و شهرسازی به عنوان ریاست شورای عالی هماهنگی ترابری و زیر مجموعههای تخصصی آن فعال شده و وقت و انرژی بیشتری را بر این بخش از ماموریت وزارت بگذارند و اقدامات اساسی و سیاست گذاری در این بخش را انجام دهند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.