| کد خبر: 265184 |

افزایش ۱۳ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار

مدیر پایانه مرزی بیله سوار از افزایش ۱۳ درصدی صادرات کالا از این پایانه در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

تین نیوز

ﻟﻄﻒ ﺍﻟﻪ ﺑﺎﺑﺎﯾﯽ مدیر پایانه مرزی بیله سوار گفت: ۳۰۲ هزار و ۸۶۸ تن کالا توسط ۱۷ هزار و ۷۶۱ دستگاه کامیون در هشت ماهه سال گذشته از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده بود که این آمار به ۳۴۱ هزار و ۲۸۱ تن کالا و ۱۵ هزار و ۷۱۸ دستگاه کامیون در مدت مشابه سال جاری رسید و به این ترتیب افزایش ۱۳ درصدی صادرات کالا از این پایانه در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ثبت شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بابایی با اشاره به اینکه ۸۳ درصد کالاها توسط کامیون های ایرانی و سایر کالاها از سوی کامیون های جمهوری آذربایجان، گرجستان، تاجیکستان، ترکیه، روسیه و قرقیزستان صادر شده است، افزود: بیشتر ﮐﺎﻻهاﯼ ﺻﺎﺩﺭﺍﺗﯽ از پایانه مرزی بیله سوار در این مدت ﺷﺎﻣﻞ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﮐﺎﺷﯽ، ﻓﻠﻔﻞ، ﺷﯿﺸﻪ، ﻧﻤﮏ، ﺳﯿﺐ ﺯﻣﯿﻨﯽ، سنگ های ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﯽ، ﭘﺮﻭﻓﯿﻞ و ﻣﯿﻮﻩ بود.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار از رشد ۸۹ درصدی واردات در این مدت نیز خبر داد و بیان کرد: سال گذشته ۹ هزار و ۴۶۸ تن کالا توسط ۴۶۶ دستگاه کامیون وارد کشور شده بود که این آمار امسال به ۱۷ هزار و ۹۳۸ تن کالا و ۸۸۵ دستگاه کامیون افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه ۸۴ درصد کالاهای وارداتی توسط کامیون های ایرانی و سایر آنها توسط کامیون های جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، گرجستان، ترکیه، روسیه و قرقیزستان حمل شد، ادامه داد: انواع اﻟﯿﺎﻑ ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ، ﺟﻮ، ﺁبمیوه، ﮐﻨﺠﺎﻟﻪ، ﺧﻤﯿﺮ ﭼﺎﭖ و تایپ، ﮐﺎﻏﺬ، ﭘﻨﺒﻪ، مواد ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ و ﻧﺦ بیشترین کالاهایی بودند که از پایانه مرزی بیله سوار وارد کشور شدند.

بابایی همچنین عنوان کرد: ۳۰ هزار و ۱۱۹ دستگاه خودرو پر و خالی شامل ۲۷ هزار و ۱۸۸ دستگاه خودروی ایرانی و ۲ هزار و ۹۳۱ دستگاه خودروی خارجی امسال از پایانه مرزی بیله سوار وارد کشور شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشت.

وی اضافه کرد: ۳۵۹ دستگاه خودرو پر و خالی شامل ۱۲۵ دستگاه خودروی ایرانی و ۲۳۴ دستگاه خودروی خارجی نیز در این مدت از پایانه مرزی بیله سوار خارج شدند که نسبت به مدت مشابه گذشته ۸۲ درصد افزایش یافت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.