| کد خبر: 267059 |

طرح جامع پایانه های مرزی نوردوز و جلفا با هدف کاهش توقفات و گره های فرایندی بازنگری شد

مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل های وزارت راه و شهرسازی از تصویب بازنگری طرح جامع نوردوز و جلفا خبر داد و گفت: بر اساس دستورالعمل ساماندهی و تقویت پایانه های زمینی کشور، فرآیندهای غیر ضروری و توقف زا از پایانه های مرزی حذف می شود.

تین نیوز

مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل های وزارت راه و شهرسازی از تصویب بازنگری طرح جامع نوردوز و جلفا خبر داد و گفت: بر اساس دستورالعمل ساماندهی و تقویت پایانه های زمینی کشور، فرآیندهای غیر ضروری و توقف زا از پایانه های مرزی حذف می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امین ترفع مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل های وزارت راه و شهرسازی درباره طرح جامع پایانه های مرزی نوردوز و جلفا توضیح داد: بازنگری این طرح ها به تایید رسیده و به زودی در نشست اصلی شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی زمینی مجاز کشور تصویب می شود.

مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل های وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: بر اساس فرایند رویکرد نوین شورا، انجام تشریفات در پایانه های مرزی نوردوز و جلفا بازطراحی شده و به زودی عملیات اصلاحی آغاز خواهند شد.

ترفع با اشاره به رویکرد شورای ساماندهی مبنی بر حذف گره های فرایندی از پایانه های مرزی تاکید کرد: با توجه به مطالعات فرایندی که از گردش عملیات در پایانه های مرزی کشور در حال انجام است، لازم بود تا با نگاه انجام تشریفات در حال عبور، کلیه زیرساخت ها و جریان عبور و مرور در پایانه های مذکور باز طراحی شود و به علاوه استقرارهای غیر ضرور از فضای پایانه ها حذف شوند.

وی گفت: از آنجا که پایانه مرزی محلی برای عبور است، در طراحی های جدید فضای پارکینگ در داخل پایانه های مرزی به حداقل رسیده تا با بهره برداری بهینه و مفید از همه فضاها از طریق استقرار ایستگاه های کاری در مرز، انجام تشریفات در حال حرکت کامیون تسریع یابد و توقفات حداقل شود.

مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل های وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: چندین خط موازی در مسیر رفت و برگشت که شامل ایستگاه های کاری انجام تشریفات در حال حرکت هستند در طراحی های جدید پیش بینی می شود تا امکان سرویس دهی همزمان به کامیون ها فراهم و ترافیک داخل پایانه مدیریت شود.

وی ادامه داد: رویکرد شورا این است که فرآیندهایی که بر اساس دستورالعمل ساماندهی و تقویت پایانه های زمینی کشور الزامی نیستند از پایانه های مرزی حذف شوند.

به گفته ترفع، طرح بازنگری شده جدید دو پایانه مرزی نوردوز و جلفا به زودی و پس از تصویب در جلسه اصلی شورا، برای آغاز عملیات اجرایی مطابق طرح مصوب به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ابلاغ خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.